Csendes Percek április 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Ápr. 11., Sze, 05:37:01 CEST

                       2012. április 11. szerda

Lk 7,36-50.

36 Egy farizeus arra kérte Jézust, hogy egyék vele. Be is ment a
farizeus házába, és asztalhoz telepedett. 37 Egy bűnös asszony pedig,
aki abban a városban élt, megtudta, hogy asztalhoz telepedett a farizeus
házában, kenetet hozott egy alabástromtartóban. 38 Megállt mögötte a
lábánál sírva, és könnyeivel kezdte öntözni a lábát, és hajával törölte
meg; csókolgatta a lábát, és megkente kenettel. 39 Amikor pedig látta
ezt az a farizeus, aki meghívta őt, ezt mondta magában: "Ha ő volna ama
próféta, tudná, ki ez, és tudná, hogy ez az asszony, aki hozzáér:
bűnös." 40 Ekkor megszólalt Jézus, és ezt mondta neki: "Simon, van
valami mondanivalóm neked." Ő pedig így szólt: "Mester, mondd!" 41 Erre
ezt mondta Jézus: "Egy hitelezőnek volt két adósa: az egyik ötszáz
dénárral tartozott neki, a másik ötvennel. 42 Mivel nem volt miből
megadniuk, mind a kettőnek elengedte. Közülük vajon melyikük szereti őt
jobban?" 43 Simon így válaszolt: "Úgy gondolom, hogy az, akinek többet
engedett el." Ő pedig ezt mondta neki: "Helyesen ítéltél" - 44 és az
asszony felé fordulva beszélt tovább Simonhoz: "Látod, ezt az asszonyt?
Bejöttem a házadba: vizet lábamra nem adtál, ő pedig könnyeivel öntözte
lábamat, és hajával törölte meg. 45 Te nem csókoltál meg, ő pedig mióta
bejöttem, nem szűnt meg csókolni a lábamat. 46 Te nem kented meg olajjal
a fejemet, ő pedig kenettel kente meg a lábamat. 47 Ezért mondom neked:
neki sok bűne bocsáttatott meg, hiszen nagyon szeretett. Akinek pedig
kevés bocsáttatik meg, kevésbé szeret." 48 Az asszonynak pedig ezt
mondta: "Megbocsáttattak a te bűneid." 49 Az asztalnál ülők erre kezdték
kérdezgetni egymás között: "Kicsoda ez, aki a bűnöket is megbocsátja?"
50 Ő pedig így szólt az asszonyhoz: "A te hited megtartott téged, menj
el békességgel!"

                          A FELSZÍN ALATT

Amikor pedig látta ezt az a farizeus, aki meghívta őt, ezt mondta
magában: "Ha ő volna ama próféta, tudná, ki ez, és tudná, hogy ez az
asszony, aki hozzáér: bűnös." (Lk 7,39)

Nemrégiben egy ismerős úton utaztunk hazafelé. Ez alkalommal figyeltem
nemcsak a házak előkertjét, hanem azt is, mi van azon túl. Meglepetéssel
vettem észre rózsakerteket és verandákat, amik azelőtt fel sem tűntek;
garázsokat, boltokat, és még egy szeméthalmot, ami elég szokatlan volt.
Ezen eltöprengve rájöttem, hogy rendszerint csak felületesen tekintek a
helyekre és az emberekre. Csak a külső megjelenés alapján ítélek, és nem
fordítok időt arra, hogy a felszín mögé nézzek.
A Biblia elmondja, hogy Jézus többet látott a nyilvánvalónál. Ő
meglátta a "virágágyásokat" a csúfnak tartott életekben és az elrejtett
"szemétkupacokat" azok életében, akik példaadó képet mutatnak a világ
felé.
Túl gyakran nem látjuk meg, mi van más emberek "hátsókertjében". Ha
azonban törekszünk teljesen odafigyelni azokra, akikkel találkozunk,
akkor egyre inkább Krisztus szeretetével tudjuk őket szeretni.

Imádság: Drága Urunk, segíts nekünk meglátni a rejtett mélységeket és
értékeket azokban az emberekben, akikkel nap mint nap találkozunk.
Vezess minket, hogy úgy szeressünk, ahogyan te szeretsz. Ámen.

Jézus minden egyes embert megbecsült, akivel találkozott; én is
megtehetem ezt.
Joette McDonald (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY MEGLÁSSUK A JÓT MÁSOKBAN!