Csendes Percek április 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Ápr. 3., K, 05:37:01 CEST

                        2012. április 3. kedd

Mt 28,1-10.

1 Szombat elmúltával, a hét első napjának hajnalán, elment a magdalai
Mária és a másik Mária, hogy megnézzék a sírt. 2 És íme, nagy földrengés
volt, az ÚR angyala leszállt a mennyből, odament, elhengerítette a
követ, és leült rá. 3 Tekintete olyan volt, mint a villámlás, és ruhája
fehér, mint a hó. 4 Az őrök a tőle való félelem miatt megrettentek, és
szinte holtra váltak. 5 Az asszonyokat pedig így szólította meg az
angyal: "Ti ne féljetek! Mert tudom, hogy a megfeszített Jézust
keresitek. 6 Nincsen itt, mert feltámadt, amint megmondta. Jöjjetek,
nézzétek meg azt a helyet, ahol feküdt. 7 És menjetek el gyorsan,
mondjátok meg a tanítványainak, hogy feltámadt a halottak közül, és
előttetek megy Galileába: ott meglátjátok őt. Íme, megmondtam nektek!" 8
Az asszonyok gyorsan eltávoztak a sírtól, félelemmel és nagy örömmel
futottak, hogy megvigyék a hírt tanítványainak. 9 És íme, Jézus
szembejött velük, és ezt mondta: "Legyetek üdvözölve!" Ők pedig
odamentek hozzá, megragadták a lábát, és leborultak előtte. 10 Ekkor
Jézus így szólt hozzájuk: "Ne féljetek: menjetek el, adjátok hírül
atyámfiainak, hogy menjenek Galileába, és ott meglátnak engem."

                            MEGLEPETÉS!

Az asszonyokat pedig így szólította meg az angyal: "Ti ne féljetek!
Mert tudom, hogy a megfeszített Jézust keresitek. Nincsen itt, mert
feltámadt..." (Mt 28,5-6)

Húsvét reggelének állandó eleme az evangéliumokban, hogy mindenki
nagyon meglepődött. Senki sem számított az üres sírra, és sokkal kevésbé
a feltámadt Jézus megjelenésére. A sírhoz érkező asszonyoknak is jó okuk
volt a meglepődésre. Végignézték Jézus haláltusáját. Látták, amint vérző
és élettelen testét leveszik a keresztről. Követték Józsefet egészen a
sírig. Hallották a nehéz kő tompa hangját, amit a sír szájára
hengerítettek. Jól tudták, hogy Jézus meghalt.
A feltámadás meglepetését átérezni csak egyetlen módon lehet, ha
szembenézünk a halál valóságával. Húsvét reggelére egyetlen módon
készülhetünk fel, éspedig ha átéljük a nagyhét eseményeit és érzéseit.
Lelkipásztorként rájöttem, hogy az embereket nem nagyon kell hívogatni
a húsvét vasárnapi istentiszteletre. Viszont minden évben arra bátorítom
a gyülekezetet, hogy jöjjenek el nagycsütörtökön, hogy Jézussal és a
tanítványokkal együtt átéljük az utolsó vacsorát; és nagypénteken, hogy
megtapasztaljuk milyen sötétség borult a világra, amikor Jézus meghalt.
Ha már végigjártuk a kereszthez vezető utat, sokkal mélyebb élményt
jelenthet a húsvét reggel meglepetésének csodája.

Imádság: Istenünk, köszönjük a húsvét dicsőséges meglepetését, és a
Jézusban megnyilvánult szeretetet. Ámen.

Hogyan járom végig a kereszthez vezető utat?
James A. Harnish (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A HÚSVÉT REGGELI ISTENTISZTELETEKÉRT!