Csendes Percek április 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Ápr. 2., H, 05:37:02 CEST

                        2012. április 2. hétfő

Dán 9,20-27.

20 Még beszéltem, imádkoztam, vallást téve vétkemről és népemnek,
Izráelnek a vétkéről, és könyörögtem Istenemhez, az ÚRhoz, Istenem szent
hegyéért; 21 még mondtam az imádságot, amikor Gábriel, az a férfi, akit
azelőtt láttam a látomásban, sebesen hozzám repült, és megérintett engem
az esti áldozat idején. 22 Magyarázni kezdett, és így beszélt hozzám:
Dániel, azért jöttem ide, hogy megértésre tanítsalak. 23 Amikor
könyörögni kezdtél, egy kijelentés hangzott el, és én azért jöttem, hogy
elmondjam azt neked, mivel te kedves vagy Isten előtt. Értsd meg a
kijelentést, és értsd meg a látványt!
24 Hetven hét van kiszabva népedre és szent városodra. Akkor véget ér a
hitszegés, és megszűnik a vétek, engesztelést nyer a bűn, és eljön
hozzánk az örökké tartó igazság. Beteljesül a prófétai látomás, és
felkenik a szentek szentjét.
25 Tudd meg azért, és értsd meg: Attól fogva, hogy elhangzott a
kijelentés Jeruzsálem újjáépüléséről, hét hét fog eltelni a fejedelem
felkenéséig. Azután még hatvankét hét, és újjáépülnek a terek és a falak
nyomorúságos időkben.
26 A hatvankét hét eltelte után megölik a felkentet, senkije sem lesz.
Egy eljövendő fejedelem népe pedig elpusztítja a várost és a szentélyt.
Elvégzett dolog, hogy pusztán álljanak a háború végéig. De a
fejedelemnek is vége lesz, ha jön az áradat.
27 Erős szövetséget köt sokakkal egy hétre, de a hét közepén véget vet
a véres- és az ételáldozatnak. A templom szegélyére odakerül az
iszonyatos bálvány, míg csak rá nem szakad a pusztítóra a végleges
megsemmisülés.

                     SIVÁRSÁGTÓL A REMÉNYSÉGIG

Gábriel mondja: "Amikor könyörögni kezdtél, egy kijelentés hangzott el,
és én azért jöttem, hogy elmondjam azt neked, mivel te kedves vagy Isten
előtt." (Dán 9,23)

A böjt idején megvizsgáljuk életünket és hitünket, hogy felismerjük,
hol buktunk el, hol vannak hiányosságok hitünkben és életünkben. Ezután
virágvasárnap ragyogó szépségében találjuk magunkat, majd megfigyeljük,
amint a közvélemény a Felkent ellen fordul. A felső szobában elköltött
vacsora újraélését követően, sírva fakadunk a kereszt és a sír előtt.
A Dániel könyvéből való igeszakasz, talán furcsa olvasmánynak tűnik a
nagyhét idején. De olyan képek jelennek itt meg, melyek egybe csengenek
Jézusnak és világának megtapasztalásaival. Arra emlékeztet bennünket,
hogy a rideg valóság közepette is létezik remény. A hírnök Gábriel
Dánielhez érkezik, bölcsességre és megértésre tanítja; és biztosítja
arról, hogy nagyon kedves az Isten előtt. Gábriel ugyanaz a hírnök, aki
Máriának mondja, hogy kegyelembe fogadott Istennél.
A jó hír az, hogy minden küzdésben benne van a reménység magva, és
minden szerencsétlenség magában hordozza a megváltás lehetőségét. Isten,
a hírnökök által megmutatja az új élet felé vezető utat. Az Ige kiárad,
teljes igazságban és kegyelemben, és Szeretetnek hívják. Múlik a
sötétség és már fénylik az igazi Világosság, ami beragyogja az egész
földet.

Imádság: Istenünk, nyisd meg szívünket és elménket a te szerető
jelenléted előtt, hogy átformálhasd életünket. Ámen.

Isten minden veszteségben reménységet nyújt.
F. Richard Garland (Rhode Island, USA)

IMÁDKOZZUNK A REMÉNYSÉGÜKET ELVESZTŐKÉRT!