Csendes Percek szeptember 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Sze. 29., Cs, 05:37:01 CEST

                    2011. szeptember 29. csütörtök

Jn 10,1-10.

Jézus mondja: 1 "Bizony, bizony, mondom néktek: aki nem az ajtón megy
be a juhok aklába, hanem másfelől hatol be, az tolvaj és rabló; 2 de aki
az ajtón megy be, az a juhok pásztora. 3 Ennek ajtót nyit az ajtóőr, és
a juhok hallgatnak a hangjára, a maga juhait pedig nevükön szólítja és
kivezeti. 4 Amikor a maga juhait mind kivezeti, előttük jár, és a juhok
követik, mert ismerik a hangját. 5 Idegent pedig nem követnek, hanem
elfutnak tőle, mert az idegenek hangját nem ismerik." 6 Ezt a példázatot
mondta nekik Jézus, de ők nem értették, mit jelent, amit mondott nekik.
7 Jézus tehát így szólt hozzájuk: "Bizony, bizony, mondom néktek: én
vagyok a juhok ajtaja. 8 Aki énelőttem jött, mind tolvaj és rabló, de a
juhok nem is hallgattak rájuk. 9 Én vagyok az ajtó: ha valaki rajtam át
megy be, megtartatik, az bejár és kijár, és legelőre talál. 10 A tolvaj
csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson: én azért jöttem, hogy
életük legyen, sőt bőségben éljenek."

                        AZ ÉN TERHEM KÖNNYŰ

Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok
terhelve, és én megnyugvást adok nektek. (Mt 11,28)

A férjemmel, mint városlakók a vidékies Quebec földútján autóztunk,
amikor megláttunk egy igás ökrök által húzott fával megpakolt szekeret.
Amikor utolértük, megálltunk, és elővettük a fényképezőnket. Az állatok
mellett gyalogló farmer megállította őket, hogy tudjunk képeket
készíteni. Majd jelt adott nekik az indulásra, és tovább vezette őket a
csendes vidéken.
Kedves emlékként hoztam magammal a jelenetet a békében egymás mellett
haladó emberről és állatairól. A hosszú kapcsolat során az állatok
megtanulták felismerni a gazdájuk hangját, és barátjuknak tekintik őt,
aki eteti őket, és vigyáz rájuk, és saját súlyával nem növeli terhüket,
hanem mellettük gyalogol.
Erről az a teher jutott eszembe, melyet mindnyájunknak hordoznunk kell,
és hogy Jézus, a mi mesterünk arra hív, hogy tőle tanuljunk. Közösségben
vele mi is megtanulhatjuk felismerni a hangját. Tudhatjuk, hogy
számíthatunk szerető gondoskodására. Soha nem kéri, hogy nagyobb terhet
cipeljünk, mint amit elbírunk, és mindvégig mellettünk marad. Urunk
szeretete azután rajtunk keresztül árad másokra is.

Imádság: Segíts Urunk, tanulni tőled, hogy jobban meg tudjuk osztani
szeretetedet másokkal. Ámen.

Az iga, melyet Jézus kínál, segít az élet terheinek hordozásában.
Hazel Keenan Schrum (Ontario, Kanada)

IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY JÉZUS PÉLDÁJÁT KÖVETHESSÜK!