Csendes Percek szeptember 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Sze. 18., V, 05:37:01 CEST

                    2011. szeptember 18. vasárnap

Zsolt 139,13-18.

13 Te alkottad veséimet, te formáltál anyám méhében.
14 Magasztallak téged, mert félelmes és csodálatos vagy; csodálatosak
alkotásaid, és lelkem jól tudja ezt.
15 Csontjaim nem voltak rejtve előtted, amikor titkon formálódtam,
mintha a föld mélyén képződtem volna.
16 Alaktalan testemet már látták szemeid; könyvedben minden meg volt
írva, a napok is, amelyeket nekem szántál, bár még egy sem volt meg
belőlük.
17 Mily drágák nekem szándékaid, Istenem, mily hatalmas azoknak száma!
18 Számolgatom, de több a homokszemeknél, s a végén is csak nálad
vagyok.

                        BEFEJEZETLEN EDÉNYEK

Uram, atyánk vagy te mégis! Mi vagyunk az agyag, te a mi formálónk,
kezed alkotása vagyunk mindannyian. (Ézs 64,7)

A polcomon lévő legtöbb amerikai őslakosok által készített edényt azért
vásároltam, mert művészi alkotásoknak tartom őket. De a legértékesebb
egy befejezetlen bögre. Ezt Marilyn, a hopi származású barátnőm
ajándékozta nekem három évvel ezelőtt. Maga gyűjtötte az agyagot az
otthona közelében lévő fennsíkról, majd megmunkálta, és edényt formált
belőle.
Ott tartózkodásomkor szoros barátság alakult ki közöttünk.
Eljövetelemkor a kis bögrét a kezembe tette, és könnyes szemmel
suttogta: "Nem volt lehetőségem befejezni, de szeretném neked adni."
Azért értékelem sokra ezt a bögrét, mert olyan valaki készítette, akihez
szoros barátság fűz.
Ahogy idősödöm, úgy érzem, hogy egy befejezetlen edény vagyok. Első
pillantásra csak az őszülő hajamat, és az újabb ráncokat látom.
Megkérdőjelezem az értékességemet. Az öregedés folyamatát senki nem
állíthatja meg, de mi a szépség világi értelmezésétől elfordulva
megnézhetjük, mit tart a Biblia értékesnek bennünk. A Biblia azt mondja,
Isten a fazekas, mi pedig az agyag (Ézs 64,7). Értékünket az a személy
adja, aki teremtett bennünket. A fazekas nem csak a születésünkkor
formált meg minket, hanem folytatja munkáját minden nap, hogy szerető
kezei által új teremtésekké legyünk.

Imádság: Urunk, Istenünk, köszönjük, hogy szeretettel formálsz minket.
Ámen.

Isten saját teremtményei vagyunk, ezért értékesek vagyunk.
Jill Allen Maisch (Maryland, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ÉRTÉKTELENNEK ÉRZIK MAGUKAT!