Csendes Percek szeptember 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Sze. 17., Szo, 05:37:01 CEST

                     2011. szeptember 17. szombat

Lk 14,16-23.

16 Jézus pedig a következőképpen válaszolt: "Egy ember nagy vacsorát
készített, és sok vendéget hívott meg. 17 A vacsora órájában elküldte a
szolgáját, hogy mondja meg a meghívottaknak: Jöjjetek, mert már minden
készen van. 18 De azok egytől egyig mentegetőzni kezdtek. Az első azt
üzente neki: Földet vettem, kénytelen vagyok kimenni, hogy megnézzem.
Kérlek, ments ki engem! 19 A másik azt mondta: Öt iga ökröt vettem,
megyek és kipróbálom. Kérlek, ments ki engem! 20 Megint egy másik azt
mondta: Most nősültem, azért nem mehetek. 21 Amikor visszatért a szolga,
jelentette mindezt urának. A ház ura megharagudott, és ezt mondta
szolgájának: Menj ki gyorsan a város útjaira és utcáira, és hozd be ide
a szegényeket, a nyomorékokat, a sántákat és a vakokat. 22 A szolga
aztán jelentette: Uram, megtörtént, amit parancsoltál, de még van hely.
23 Akkor az úr ezt mondta a szolgájának: Menj el az utakra és a
kerítésekhez, és kényszeríts bejönni mindenkit, hogy megteljék a házam."

                           KÉSZ A HOTDOG

A Lélek és a menyasszony így szól: "Jöjj!" Aki csak hallja, az is
mondja: "Jöjj!" Aki szomjazik, jöjjön! Aki akarja, vegye az élet vizét
ingyen! (Jel 22,17)

A minap feleségemmel megálltunk egy út menti kézműves kirakodó
vásárnál. A bódésor egyik végén egy ékszerész volt, a másikon a
hotdog-os. A kettő között körülbelül egy tucat bódé, mindegyik a saját
egyedi árukészletének kínálatával. Amint az ékszereket nézegettük, a
kisfiú, aki az édesapjának segített, hangosan újra és újra elismételte:
kész a hotdog! Azután az édesapja adott neki pénzt, és elküldte a
nővérével, hogy hozzon ebédet. A fiú a bódék előtt elhaladva minden árus
értésére adta, hogy elkészült a hotdog (nővére nem kis szégyenkezésére).
A fiú azokra a szolgákra emlékeztetett, akiket az utakra és
keresztutakra küldött ki mesterük, hogy a nagy vacsorára hívják az
embereket. Amíg csak hely volt folytatták a hívogatást.
Várakozást, lelkesedést, kezdeményezést, bátorságot tanulhattunk az
ifjú hotdog hírvivőtől. Friss megtértként, én is rendelkeztem e
jellemzőkkel, meg akartam mindenkivel osztani a hitet, de az évek
múlásával veszítettem akkori lelkesedésemből. A meghívás azonban még
mindig áll. A mester mindenkit vár a vacsorára. Tudtára kell adnunk
mindenkinek, akivel csak találkozunk: Krisztus lakomájára mindenki
hivatalos.

Imádság: Urunk, adj bátorságot és bölcsességet hirdetni az embereknek a
Krisztusban kapott megváltásunkat. Ámen.

"Jöjjetek, mert már minden készen van!" (Lk 14,17)
Thomas Buice (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÉZMŰVES MŰVÉSZEKÉRT!