Csendes Percek szeptember 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Sze. 12., H, 05:37:01 CEST

                      2011. szeptember 12. hétfő

Zsolt 71,17-21.

17 Istenem, te tanítottál ifjúkorom óta, mindmáig hirdetem csodáidat.
18 Istenem, ne hagyj el késő vénségemben sem, míg csak hirdethetem
hatalmadat, nagy tetteidet a jövő nemzedéknek.
19 Istenem, igazságod a magas égig ér, mert hatalmas dolgokat vittél
véghez. Van-e hozzád hasonló, Istenem?
20 Sok nyomorúságot és bajt láttattál velem, de újra megelevenítesz,
még a föld mélyéből is újra fölhozol engem.
21 Igen naggyá teszel, hozzám fordulsz, és megvigasztalsz.

                            NYUGDÍJBAN?

Istenem, ne hagyj el késő vénségemben sem, míg csak hirdethetem
hatalmadat, nagy tetteidet a jövő nemzedéknek. (Zsolt 71,18)

Néhány évvel ezelőtt nyugdíjba mentem - miután felnőtt életem java
részét munkával töltöttem. Eleinte nagyon élveztem, ahogy reggelente a
teraszon a kávémat szürcsölve integettem a munkába igyekvő
szomszédaimnak. Ezt az eufórikus érzést azonban nemsokára a nyugtalanság
és az unalom érzése váltotta fel. Rájöttem, hogy ahhoz, hogy a nyugdíjas
éveimet élvezni tudjam, azt a véghez segítő eszköznek kell tekintenem,
nem magának a végnek. Nemsokára bibliaköröket és női csoportokat
vezettem, segíteni és írni kezdtem. Idővel nyugdíjas napjaim sok hasznos
és élvezetes tevékenységgel teltek meg.
Egy olyan korban, mikor a fiatalságot dicsőítik, az idősebb generációt
sajnálatra méltó, jelentéktelen embercsoportnak tartják, akik már csak
az életük végét várják. A Biblia ezt egészen másképp látja. A zsoltáros
valójában azért imádkozik, hogy "késő vénségében is" tovább hirdethesse
Isten dicsőségét. Isten szolgálatából sosem vonulunk nyugdíjba. Sok
esetben éppen kései éveinkben adódik legnagyobb lehetőségünk a
szolgálatra. Életem ma tele van egy csomó olyan tevékenységgel, melyekre
fiatalon nem lettem volna képes. Valójában úgy érzem, mintha az életem
csak most kezdődött volna.

Imádság: Atyánk, segíts, hogy úgy tekintsünk az öregedésre, mint az új
lehetőségek idejére. Ámen.

Minden nap jó alkalom Istennek szolgálni.
Mary Baird (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK A FRISS NYUGDÍJASOKÉRT!