Csendes Percek szeptember 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Sze. 10., Szo, 05:37:01 CEST

                     2011. szeptember 10. szombat

Mt 11,28-30.

Jézus mondja: 28 "Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és
meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. 29 Vegyétek
magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok, és
alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek. 30 Mert az én igám
boldogító, és az én terhem könnyű."

                       ELLENŐRIZZE A MOTORT!

Hiába keltek korán, és feküsztök későn: fáradsággal szerzett kenyeret
esztek. De akit az Úr szeret, annak álmában is ad eleget. (Zsolt 127,2)

A nővérem hazafelé tartott autójával. Egyszer csak félreállt az
országúton, és felnyitotta a motorháztetőt. Anyánk, aki egy másik
autóval követte, megkérdezte: "Mit csinálsz?" "Ellenőrzöm a motort." Nem
sokat értett az autóhoz, de a műszerfalon megjelent az "ellenőrizze a
motort" figyelmeztető felirat. Ezek a jelzések olyan kisebb problémákra
figyelmeztetnek, amelyeket ha semmibe veszünk, nagy bajt is okozhatnak.
Én fizettem már magas javítási számlát, amely kisebb lehetett volna, ha
ellenőrzöm a motort, amikor a figyelmeztetés megjelent.
Isten is ad az embereknek ilyen figyelmeztető jelzéseket. A teológiai
szemináriumon az igazgatóhelyettes gyakran aggódott miattam, mert
dolgoztam, tanultam, és a nagy családról is gondoskodtam. Óvott, nehogy
túlvállaljam magam. Nem törődtem vele, és be is következett a baj.
Vannak pedig jelzések az életünkben. Érzelmeink is beszélhetnek arról,
hogy valami nincs rendben. Jelzés lehet a vérnyomás emelkedése vagy a
stressz egyéb fizikai megnyilvánulása.
Ha Isten figyelmeztető jeleit nem figyeljük, könnyen a "fáradsággal
szerzett kenyeret" evők között találjuk magunkat. Megszívlelve Isten
intelmeit, naponta erővel áld meg minket.

Imádság: Drága Istenünk, amikor szükséges, segíts lelassítanunk, és
törődnünk testünkkel-lelkünkkel. Ámen.

Néha ellenőriznünk kell "motorjainkat".
Michael B. Bowe (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK PIHENÉSRE VAN SZÜKSÉGÜK!