Csendes Percek szeptember 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Sze. 2., P, 05:37:01 CEST

                      2011. szeptember 2. péntek

Préd 3,9-15.

9 Tiszteld az URat vagyonodból és egész jövedelmed legjavából,
10 akkor bőségesen megtelnek csűreid, és must árad sajtóidból.
11 Az ÚR intését meg ne vesd, fiam, és dorgálását meg ne utáld!
12 Mert akit szeret az ÚR, azt megdorgálja, de mint apa a fiát, akit
kedvel.
13 Boldog az az ember, aki megtalálta a bölcsességet, és az az ember,
aki értelmet kap.
14 Mert több haszna van ennek, mint az ezüstnek, és nagyobb jövedelme,
mint a színaranynak.
15 Drágább ez a gyöngynél, és semmi sem fogható hozzá, amiben kedved
leled.

                          MIÉRT VÁRAKOZNI?

Akik e világban gazdagok... ne a bizonytalan gazdagságban
reménykedjenek, hanem Istenben, aki megélhetésünkre mindent bőségesen
megad nekünk. (1Tim 6,17)

Ahogy visszatekintek az életemre, egy állandóan visszatérő elemet
fedezek fel benne: a várakozást. Úgy tűnik, hogy mindig vártam valamire.
Amikor gyerek voltam, izgatottan vártam a születésnapokat és a
karácsonyestét, a nyári vakációkat és a tanulmányaim befejezését.
Fiatalként a megfelelő munkahelyre, a házastársra, gyermekekre
vágyakoztam. Most, hogy mindezek megadattak, szeretnék több szabadidőt.
Várom a nyugdíjas éveket, amikor több időm lesz utazni.
Hogyan válhatnak ezek a várakozások a javamra? Ha nagyon várom a
holnapot, hamarabb el fog jönni? Jézus azt mondta: "Ne aggódjatok tehát
a holnapért, mert a holnap aggódik majd magáért". A várakozásnak előnye
is lehet, ha a várakozási időt okosan és hasznosan töltjük. Az élet
legfontosabb eseményei - a továbbtanulás, új lakásba költözés, gyermekek
vállalása - tervezést és előkészületeket igényelnek. Ha türelmetlenül
töltöm napjaimat a következő életszakaszra várakozva, elmulasztom a
mában elrejtett örömöket és értékeket.
Szeretném megbecsülni, örömmel elfogadni és nagyra értékelni az élet
minden szakaszát. A mai napot szeretném teljességgel megélni. Isten azt
akarja, hogy itt és most éljünk.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy figyelmünket a jövőről a jelenre
irányítsuk, és minden nap teljes életet élhessünk. Ámen.

Minden nap Isten ajándéka, hogy élvezzük zamatát.
Angie Kay Dilmore (Louisiana, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ELSŐÉVES EGYETEMISTÁKÉRT!