Csendes Percek október 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Okt. 20., Cs, 05:37:01 CEST

                     2011. október 20. csütörtök

1Kor 12,12-27.

12 Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test valamennyi
tagja, noha sokan vannak, mégis egy test, ugyanúgy a Krisztus is. 13
Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk,
akár zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan
egy Lélekkel itattattunk meg. 14 Mert a test sem egy tagból áll, hanem
sokból. 15 Ha ezt mondaná a láb: "Mivel nem vagyok kéz, nem vagyok a
test része", vajon azért nem a test része-e? 16 És ha ezt mondaná a fül:
"Mivel nem vagyok szem, nem vagyok a test része", vajon azért nem a test
része-e? 17 Ha a test csupa szem, hol lenne a hallás? Ha az egész test
hallás, hol lenne a szaglás? 18 Márpedig az Isten rendezte el a tagokat
a testben, egyenként mindegyiket, ahogyan akarta. 19 Ha pedig valamennyi
egy tag volna, hol volna a test? 20 Így bár sok a tag, mégis egy a test.
21 Nem mondhatja a szem a kéznek: "Nincs rád szükségem", vagy a fej a
lábaknak: "Nincs rátok szükségem!" 22 Ellenkezőleg: a test gyengébbnek
látszó részei nagyon is szükségesek, 23 és amelyeket a test
tisztességtelen részeinek tartunk, azokat nagyobb tisztességgel vesszük
körül, és amelyek ékesség nélkül valók, azok nagyobb megbecsülésben
részesülnek: 24 az ékeseknek azonban nincs erre szükségük. Isten
szerkesztette így a testet egybe: az alacsonyabb rendűnek nagyobb
tisztességet adva, 25 hogy ne legyen meghasonlás a testben, hanem
kölcsönösen gondoskodjanak egymásról a tagok. 26 És így ha szenved az
egyik tag, vele együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben részesül az
egyik tag, vele együtt örül valamennyi. 27 Ti pedig Krisztus teste
vagytok, és egyenként annak tagjai.

                      TEDD MEG A MAGAD RÉSZÉT

Ti pedig Krisztus teste vagytok, és egyenként annak tagjai. (1Kor
12,27)

Mielőtt a bal nagylábujjamat amputálták volna, nem igazán gondoltam az
ujjaimra. De hamar megtanultam, mi a különbség, ha az embernek hiányzik
egyik nagylábujja. Amióta nincs, bicegve járok, és nagyon nehéz
megtartanom az egyensúlyomat. Most már rájöttem, hogy testünk legapróbb
része is fontos a test egészének megfelelő működése szempontjából.
Hasonlóképpen a Krisztus testének sincs elhanyagolható tagja. Isten
gyermekeinek mindegyikére szükség van a test helyes működéséhez. Ha
hiányzik egy rész, vagy sérült, a gyülekezet hatékonysága csorbul. Mint
keresztyének, mi együtt vagyunk Isten karja, szája, lába és "lábujja!"
Isten mindnyájunkat használni akar különleges ajándékainkkal és
képességeinkkel országának építésében: igéjének hirdetésében, szegények,
betegek, rászorulók megsegítésében, az elveszett emberek megkeresésében.
Krisztus testének teljességéhez minden egyesünk képességére és
tehetségére szükség van.

Imádság: Drága Urunk, kérünk, mutasd meg számunkra, hogyan tudunk
bekapcsolódni a földön végzett munkádba. Ámen.

Isten szívesen veszi azt, amit én neki nyújtani tudok.
Paula D. Davis (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ EGYHÁZ EGYSÉGÉÉRT!