Csendes Percek október 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Okt. 19., Sze, 05:37:01 CEST

                       2011. október 19. szerda

Lk 13,6-9.

6 Azután ezt a példázatot mondta Jézus: "Egy embernek volt egy fügefája
a szőlőjében, és kiment, hogy gyümölcsöt keressen rajta, de nem talált.
7 Azt mondta erre a vincellérnek: Íme, három éve, hogy idejárok
gyümölcsöt keresni ezen a fügefán, de nem találok. Vágd ki, miért
foglalja a földet hiába? 8 De az így válaszolt neki: Uram, hagyd meg még
ebben az évben, míg körülásom és megtrágyázom, 9 hátha terem jövőre, ha
pedig nem, akkor vágd ki."

                            ÚJABB ESÉLY

De az így válaszolt neki: Uram, hagyd még meg ebben az évben, míg
körülásom és megtrágyázom. (Lk 13,8)

A kertészbolt eladója rábeszélt egy új hibrid növény megvásárlására.
Háromszori virágzást garantált: tavasszal, nyáron és télen. Nem reméltem
azonnali eredményt, de mikor három éven keresztül egyik évszakban se
hozott egy fia bimbót se a növény, elhatároztam, hogy kidobom.
Türelmesebb férjem viszont azt mondta, adjunk neki még egy újabb
lehetőséget, egy kicsit jobban körbetrágyázza.
Javaslata a gyümölcstelen fügefát (Lk 13) jutatta eszembe. Igaz, hogy
kelletlenül, de adtam még egy esélyt a növénykémnek, de se a következő
tavaszon, se nyáron egyetlen virágot sem hozott. Azonban késő ősszel,
mikor már arra készülődtem, hogy végleg megszabadulok tőle, szembetűnt
egy apró színes bimbó. Tíz nappal később a növény csodálatosan
színpompás, hatalmas és soha nem látott szépségű virágba borult.
Rá kellett jönnöm, hogy életem 87 esztendeje alatt milyen gyakran adott
Isten nekem is újabb lehetőséget, hogy jobb és kitartóbb lehessek, vagy
egyszerűen csak változtassak a hozzáállásomon. Megértettem, hogy a
kudarcok, kisebb kihágások a tanulásunk szerves részei. Ha vétkezünk,
megbánhatjuk és elfogadhatjuk Isten bocsánatát. Ezzel a bűnbocsánattal
Isten megújít bennünket, új erőt és reménységet ad számunkra, egy újabb
esélyt.

Imádság: Köszönöm Istenem, az újabb és újabb esélyt. Ámen.

Adok-e másoknak még egy esélyt, ahogy Isten velem teszi?
Ursula Thacker (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A KERTÉSZEKÉRT!