Csendes Percek október 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Okt. 10., H, 05:37:02 CEST

                       2011. október 10. hétfő

Mk 8,14-21.

14 Elfelejtettek kenyeret vinni, és mindössze egy kenyér volt velük a
hajóban. 15 Jézus figyelmeztette őket, és így szólt: "Vigyázzatok,
óvakodjatok a farizeusok kovászától és a Heródes kovászától!" 16 Erre
tanakodni kezdtek arról, hogy nincs kenyerük. 17 Amikor ezt Jézus
észrevette, így szólt hozzájuk: "Mit tanakodtok azon, hogy nincs
kenyeretek? Hát még mindig nem veszitek észre, és nem értitek? Még
mindig olyan keményszívűek vagytok? 18 Van szemetek, és mégsem láttok,
fületek is van, és mégsem hallotok? Nem is emlékeztek? 19 Amikor az öt
kenyeret megtörtem az ötezernek, hány kosarat szedtetek tele
kenyérdarabokkal?" Így feleltek: "Tizenkettőt." 20 "És amikor a hét
kenyeret törtem meg a négyezernek, hány kosarat szedtetek tele
kenyérdarabokkal?" Ezt mondták: "Hetet." 21 Erre Jézus újra megkérdezte:
"Még mindig nem értitek?"

                           ÉRTÉKES LECKÉK

Pedig én tanítottam járni Efraimot, kézen fogtam őket, de ők nem
tudták, hogy én viseltem gondjukat. Emberi kötelekkel vontam őket, a
szeretet kötelékével. Úgy bántam velük, mint mikor valaki arcához emeli
gyermekét: jóságosan enni adtam nekik. (Hós 11,3-4)

Ma dolgozatot írattam a diákjaimmal. A témát részletesen tanultuk az
elmúlt tanévben, és idén is átvettük. Azonban az eredmények nem lettek
biztatóak. Összezavarodtam, dühösnek és csalódottnak éreztem magam. Úgy
éreztem, hogy nem vagyok képes megtanítani a tananyagot, és nagyon
elcsüggedtem.
Ez arra indított, hogy a Mesterről gondolkozzam. Hányszor kellett
újratanítania tanítványait küldetésükről és halálának értelméről. Milyen
sokszor magyarázta Jézus, mi a különbség elsőnek lenni az emberek
szemében és az Isten országában. Hányszor mondta el, szeressük
felebarátunkat, és a gonoszságért ne fizessünk gonoszsággal.
Felidéztem azokat az értékes leckéket, amelyeket szintén Istentől
tanultam életem folyamán, és amiket számos alkalommal kellett
meghallgatnom csökönyösségem vagy hanyagságom miatt. Milyen hatalmas
türelmet és szeretetet tanúsít irántunk a mi Tanítónk! Nem kellene
nekünk is így viselkednünk mindenkivel, akivel csak találkozunk?

Imádság: Urunk, adj nekünk bölcsességet és türelmet másokhoz! Szavaink
és tetteink hadd tükrözzék szereteted! Ámen.

Életem tükrözi-e Krisztus türelmét, szelídségét és szeretetét?
Lucy Tamez (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK A TANÁROKÉRT!