Csendes Percek október 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Okt. 1., Szo, 05:37:01 CEST

                       2011. október 1. szombat

Zsid 12,1-3.

1 Ezért tehát mi is, akiket a bizonyságtevőknek akkora fellege vesz
körül, tegyünk le minden ránk nehezedő terhet, és a bennünket
megkörnyékező bűnt, és állhatatossággal fussuk meg az előttünk levő
pályát. 2 Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére, aki
az előtte levő öröm helyett - a gyalázattal nem törődve - vállalta a
keresztet, és az Isten trónjának a jobbjára ült. 3 Gondoljatok rá, aki
ilyen ellene irányuló támadást szenvedett el a bűnösöktől, hogy
lelketekben megfáradva el ne csüggedjetek.

                         KITARTÁSSAL FUTNI

Kitartással fussuk meg az előttünk levő küzdő tért! (Zsid 12,1)

Évekig helytelenül idéztem a Zsid 12,1-et. Emlékezetből mindig azt
írtam, hogy "Kitartással fussátok az elétek állított pályát." De az
igében valójában "fussuk" van, nem pedig "fussátok". Hogyan érthettem
félre? Ez az egész értelmezésemet megváltoztatja arról, hogyan változunk
Krisztus képmására. Egyéni fejlődésre gondoltam, amely a magányban
bontakozik ki, pedig a növekedés egyszerre személyes és közösségi is. Az
pedig, hogy közösen futjuk a pályát, azt jelenti, hogy mind egyszerre
futunk, vagyis addig nincs vége, amíg az utolsó ember is el nem éri a
célvonalat.
Mostantól, amikor erre az igére gondolok, a "versenyfutás" egy futó
csoportként jelenik meg bennem, és nem egy emberről szól, aki először ér
célba. Elképzelek érett vezetőket, akik a többi futó között bemutatják,
hogyan lehet hatásosabban futni. A csoportban levő bátorítók ösztönzik a
küszködőket. Hátul vannak azok a bölcs résztvevők, akik segítik a
botladozó és eleső futókat. Mindenkinek van szerepe abban, hogy mindenki
befejezhesse a versenyt. És akkor fejezzük be, amikor mindannyian
megtettük a magunk részét.

Imádság: Istenünk, bocsáss meg, hogy csak a saját fejlődésünk miatt
aggódunk. Mutasd meg, hogyan segíthetünk testvéreinknek, hogy a célvonal
felé közeledjenek. Ámen.

Mit tehetek ma azért, hogy valaki megfussa a pályát?
Ellen Cardwell (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ATLÉTÁKÉRT!