Csendes Percek november 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Nov. 11., P, 05:37:01 CET

                      2011. november 11. péntek

1Móz 1,1-5.

1 Kezdetben teremtette Isten a mennyet és a földet. 2 A föld még
kietlen és puszta volt, a mélység fölött sötétség volt, de Isten Lelke
lebegett a vizek fölött. 3 Akkor ezt mondta Isten: Legyen világosság! És
lett világosság. 4 Látta Isten, hogy a világosság jó, elválasztotta
tehát Isten a világosságot a sötétségtől. 5 És elnevezte Isten a
világosságot nappalnak, a sötétséget pedig éjszakának nevezte. Így lett
este, és lett reggel: első nap.

                          KIÚT A KÁOSZBÓL

Megkérdezte tőlem: Emberfia! Életre kelnek-e még ezek a csontok? Én így
feleltem: Ó, Uram, Uram, te tudod! (Ez 37,3)

Rajztanárunk kiadta a feladatot: "30 percetek van arra, hogy
lerajzoljátok, ami az eszetekbe jut." Az üres papírt bámulva töprengtem:
"Mi a csodát rajzoljak?" Tanárunk nem tágított: "Tegyétek a papírra a
ceruzát, és csak kezdjetek firkálgatni!"
Az idő lejártával egyenként végigkérdezett mindenkit, mit rajzolt.
Osztálytársaim vidáman sorolták: madarakat, házakat, állatokat, fákat és
így tovább. Mikor engem szólított, zavartan álltam fel. Néhány
pillanatnyi csend után odasétált hozzám. Megmutatta vázlatomat az
osztálynak, és azt mondta, gyönyörű művészi munkát végeztem.
Az osztály nevetett, ahogy lesütöttem a szemem, azt gondolva, hogy
gúnyt űz belőlem. "Gyönyörű a virágod!" Lapomat letette az asztalára,
néhány vonalat húzott még hozzá, hogy befejezze a képemet - egy gyönyörű
virág formálódott ki.
Több mint 30 év múltán az 1Móz 1-et olvasva jutott eszembe ez a kép. A
világ "kietlen és puszta" volt. Ám Isten formát, fényt és szépséget
hozott a világba.
Néha az életem zavarosnak tűnik. Isten azonban sok jó és gyönyörű
dolgot hoz ki a káoszból - irkafirkámhoz hasonlóan, melyek végül egy
szép virág képévé váltak.

Imádság: Drága Istenünk, ha életünk zavarosnak tűnik, hadd lássuk kezed
munkáját, mely rendet teremt. Ámen.

Isten szépséget tud előhozni a látszólag zavaros dolgokból.
Francis Lawer Sackitey (Eastern, Ghána)

IMÁDKOZZUNK A MAGUKAT TEHETSÉGTELENNEK ÉRZŐ EMBEREKKÉRT!