Csendes Percek november 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Nov. 10., Cs, 05:37:01 CET

                     2011. november 10. csütörtök

Róm 12,1-8.

1 Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket, testvéreim, hogy okos
istentiszteletként szánjátok oda testeteket élő és szent áldozatul,
amely tetszik az Istennek; 2 és ne igazodjatok e világhoz, hanem
változzatok meg értelmetek megújulásával, hogy megítélhessétek: mi az
Isten akarata, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes.
3 A nekem adatott kegyelem által mondom tehát közöttetek mindenkinek:
ne gondolja magát többnek, mint amennyinek gondolnia kell, hanem arra
igyekezzék mindenki, hogy józanul gondolkozzék az Istentől kapott hit
mértéke szerint. 4 Mert ahogyan egy testnek sok tagja van, de nem minden
tagnak ugyanaz a feladata, 5 úgy sokan egy test vagyunk a Krisztusban,
egyenként pedig egymásnak tagjai. 6 Mert a nekünk adatott kegyelem
szerint különböző ajándékaink vannak, eszerint szolgálunk is: ha
prófétálás adatott, akkor a hit szabálya szerint prófétáljunk, 7 ha
valamilyen más szolgálat adatott, akkor abban a szolgálatban
munkálkodjunk: a tanító a tanításban, 8 a buzdító a buzdításban, az
adakozó szerénységben, az elöljáró igyekezettel, a könyörülő pedig
jókedvvel.

                          CSODÁLATOS ZENE

Ahogyan egy testnek sok tagja van, de nem minden tagnak ugyanaz a
feladata, úgy sokan egy test vagyunk a Krisztusban, egyenként pedig
egymásnak tagjai. (Róm 12,4-5)

Különös tapasztalatot szereztem, amikor a harangjáték együttesben
játszottam, mert mindig csak két hangot kellett megszólaltatnom. Eddig
ahhoz voltam hozzászokva, hogy az egész éneket én játszom vagy éneklem,
nem csupán néhány hangot. Talán a harangjáték könnyűnek tűnik, pedig
bizony kemény kihívást jelent. Közben számolni kell, hogy a megfelelő
időben üssek be, és minden játékosnak a helyes hangot kell
megszólaltatnia. Ha mindenki jól végzi a maga feladatát, csodálatos zene
lesz az eredménye. De elég csak egy ember, aki nem a megfelelő harangot
üti meg, s a zene már nem mondható szépnek.
Ez a megtapasztalás a gyülekezetre emlékeztet, ahol sok tagból álló egy
test vagyunk. Krisztus testének tagjaként mindnyájunknak megvan a
szerepünk. Isten arra teremtett, hogy betöltsük azt. Rajtunk áll, hogy
jól játsszuk-e a szerepünket, amikor a zenét meg akarjuk szólaltatni.
Isten megírta az éneket, és azt kéri, játsszuk el a magunk részét. Ha
megtesszük, közösen csodálatos zenét fogunk hallatni.

Imádság: Urunk, Istenünk, segíts, hogy mindenki megtalálja a maga
helyét a neked való szolgálatban, hogy tetszésedre való zene szólaljon
meg. Ámen.

Ha jól együttműködünk, szép zenét hozhatunk létre.
Polly Leipold (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK A ZENÉSZEKÉRT!