Csendes Percek november 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Nov. 5., Szo, 05:37:01 CET

                      2011. november 5. szombat

Zsolt 92,13-16.

13 Az igaz virul, mint a pálmafa, magasra nő, mint a libánoni cédrus.
14 Az ÚR házában vannak elültetve, ott virulnak Istenünk udvarain.
15 Öreg korban is sarjat hajtanak, dús lombúak és zöldek maradnak,
16 és hirdetik: Igaz az ÚR, kősziklám ő, akiben nincs álnokság!

                            TÉLI VIRÁGOK

(Az igazak) Öreg korban is sarjat hajtanak, dús lombúak és zöldek
maradnak. (Zsolt 92,15)

Az egyik gyönyörű novemberi napon, amint a kertünkben sétáltam,
észrevettem az alaszkai vadvirágokat, melyeket a feleségemmel együtt
ültettünk a tavasszal. Sok közülük még mindig virágzott. Sokféle színben
pompázó apró virágok díszítették a pázsit széleit. Azt gondoltam: Már
november van, és ezek a virágok még mindig nyílnak! Néhány nap múlva
elkezdett havazni. Kinéztem, és a vadvirágok még mindig virítottak.
Az életünk is hasonló az északi félteke naptári évszakainak
változásához. A tavasz a születést és növekedést jelenti, a nyár a
legaktívabb éveinket. Az ősz az érés időszaka. Azután elérkezik a tél.
Általában lassabban mozgunk, talán nem is hallunk és látunk olyan jól,
mint korábban, és egyre jobban megismerjük az orvos rendelőjét, a
betegségeket és a gyógyszereket. De még télen is nyílhatnak a virágok!
Vannak olyan "téli" emberek, akik a virágokhoz hasonlóan kései éveikben
is virágoznak. Ismerek egy nagymamát, aki vasárnapi iskolát és hétközi
bibliaórát vezet, és ételt visz az ágyhoz kötötteknek. Egy másik idősebb
asszony zongorán kíséri a gyülekezeti éneklést. Ismerek egy másik
valakit, aki önzetlenül megosztja másokkal, amit Istentől kapott. Ilyen
emberek emlékeztetnek arra, hogy a virágok télen is nyílnak.

Imádság: Istenünk, kérünk, add, hogy késő öregkorunkban is virágzó
lehessen az életünk. Ámen.

Az Úr szolgálatában nincs nyugdíjas kor.
Ted De Hass (Iowa, USA)

IMÁDKOZZUNK GYÜLEKEZETÜNK IDŐS TAGJAIÉRT!