Csendes Percek május 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Május. 30., H, 03:41:01 CEST

                        2011. május 30. hétfő

Lk 7,1-10.

1 Miután befejezte Jézus minden beszédét, amelyet a nép füle hallatára
mondott, bement Kapernaumba. 2 Egy századosnak volt egy szolgája, akit
nagyon kedvelt, s aki most beteg volt, és haldoklott. 3 Amint hallott
Jézusról, elküldte hozzá a zsidók véneit, és kérte: jöjjön el, és
mentse meg a szolgáját. 4 Amikor odaértek Jézushoz, sürgetve kérték:
"Méltó arra, hogy megtedd ezt neki, 5 mert szereti népünket, ő
építtette a zsinagógát is nekünk." 6 Jézus erre elindult velük. Amikor
pedig már nem volt messze a háztól, a százados eléje küldte barátait,
és ezt üzente neki: "Uram, ne fáradj, mert nem vagyok méltó arra, hogy
a hajlékomba jöjj. 7 De magamat sem tartottam méltónak arra, hogy
elmenjek hozzád, hanem csak szólj, és meggyógyul a szolgám. 8 Mert én
is hatalom alá rendelt ember vagyok, és nekem is vannak alárendelt
katonáim. Ha szólok ennek: Menj el, elmegy; és a másiknak: Jöjj ide,
idejön; és ha azt mondom a szolgámnak: Tedd meg ezt, megteszi." 9
Amikor Jézus ezt meghallotta, elcsodálkozott rajta, és hátrafordulva
így szólt az őt követő sokasághoz: "Mondom nektek, Izráelben sem
találtam ekkora hitet." 10 Mire a küldöttek visszatértek a házba, a
szolgát egészségesen találták.

                             ISTEN KÜLD

Ahogyan én szerettelek titeket, ti is úgy szeressétek egymást! Arról
fogja megtudni mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha szeretitek
egymást. (Jn 13,34-35)

Lelkész vagyok. Naponta e-mailt küldök a gyülekezetemnek egy
igeszakasszal és az ahhoz kapcsolódó magyarázattal. Többek között egy
katonának is, aki mint a százados a fönti igerészben "hatalom alá
rendelt ember" (Lk 7,8). Hamarosan Afganisztánba küldik. Szeretek
felőle hallani, és látni benne a változást, - mindez segít elképzelnem
a bibliai századost is.
A százados tudta, hogy a zsidók számára megengedhetetlen, hogy nem
zsidó otthonba lépjenek, ezért tapintatosan ezt mondta Jézusnak: "nem
vagyok méltó arra, hogy a hajlékomba jöjj... csak szólj, és meggyógyul
a szolgám" (Lk 7,6-7). Bámulatos, mekkora hite volt ennek a rómainak
Jézusban!
Katona barátomat minden szerdán látom a feleségével és gyermekeivel a
templomban, és váltunk pár szót. Tegnap újra elmondta, mennyire
értékeli az e-mailben küldött igéket, majd hozzátette: "A feleségemnek
és a lányoknak szüksége lesz egy kis plusz figyelemre a távollétemben."
Én is "hatalom alá rendelt ember" vagyok - Isten hatalma alá, mint
minden hívő. Biztos, hogy ez a fiatalember számíthat rám.
Megtiszteltetés Isten gyermekeivel törődni, és ez mindannyiunk
elhívása.

Imádság: Urunk, segíts egy olyan világért dolgoznunk, ahol a háborúknak
vége szakad, és a katonáknak sohasem kell otthonuktól távol harcolniuk.
Ámen.

Hová és kihez küld ma Isten?
Dan G. Johnson (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A HÁBORÚ SÚJTOTTA ORSZÁGOKÉRT!