Csendes Percek május 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Május. 29., V, 03:41:01 CEST

                       2011. május 29. vasárnap

Mt 6,25-34.

25 "Ezért mondom nektek: ne aggódjatok életetekért, hogy mit egyetek,
és mit igyatok, se testetekért, hogy mivel ruházkodjatok. Nem több-e az
élet a tápláléknál, és a test a ruházatnál? 26 Nézzétek meg az égi
madarakat: nem vetnek, nem is aratnak, csűrbe sem takarnak, és mennyei
Atyátok eltartja őket. Nem vagytok-e ti sokkal értékesebbek náluk? 27
Aggódásával pedig ki tudná közületek meghosszabbítani életét csak egy
arasznyival is? 28 Mit aggódtok a ruházatért is? Figyeljétek meg a
mezei liliomokat, hogyan növekednek: nem fáradoznak, és nem fonnak, 29
de mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében sem öltözködött úgy,
mint ezek közül akár csak egy is. 30 Ha pedig a mező füvét, amely ma
van, és holnap a kemencébe vetik, így öltözteti az Isten, nem sokkal
inkább titeket, kicsinyhitűek?" 31 "Ne aggódjatok tehát, és ne
mondjátok: Mit együnk? - vagy: Mit igyunk? - vagy: Mit öltsünk
magunkra? 32 Mindezt a pogányok kérdezgetik; a ti mennyei Atyátok pedig
tudja, hogy szükségetek van minderre. 33 De keressétek először az ő
országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek. 34
Ne aggódjatok tehát a holnapért, mert a holnap majd aggódik magáért:
elég minden napnak a maga baja."

                           ISTEN KEZÉBEN

Mert aki kér, mind kap, aki keres, talál, és a zörgetőnek megnyittatik.
(Mt 7,8)

"Ennek semmi köze hozzád vagy a teljesítményedhez" - mondta a főnököm.
Azután fölolvasott egy dokumentumot, ami a szervezeti leépítésről és a
pozícióm megszűnéséről szólt. Hirtelen jelentéktelennek éreztem magam,
és mintha széthullott volna a világ. Kérdések viharzottak át az
agyamon, amint fölfogtam, hogy az állástalanok egyre növekvő számát
fogom gyarapítani. "Hogy tudnék állást találni 63 évesen?" - kérdeztem
magamtól. "Ideje nyugdíjba menni?" Kísértést éreztem, hogy a
veszteségen siránkozzak, ahogy tettem 20 évvel korábban, amikor
elveszítettem az állásom.
De ezúttal úgy döntöttem, hogy bízom Istenben. Emlékeztem Jézus
szavaira "ne aggódjatok életetekért, hogy mit egyetek, és mit igyatok,
se testetekért, hogy mivel ruházkodjatok." (Mt 6,25) Úgy döntöttem, az
aggódás nem vezet sehová. Ehelyett Istenre bíztam, hogy gondomat
viselje, tudva, hogy Teremtőm törődik velem. Hűséges, szerető Istenünk
bővelkedő és örökké tartó életet akar adni nekünk. Kényszerű korai
nyugdíjazásom Isten kezében van, örömmel és hittel bízom benne.

Imádság: Köszönjük, Urunk, hogy mindig velünk vagy és megmutatod
szeretetedet. Ámen.

Az Istenben való bizalom naponkénti választás.
Sue Tornai (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÖZELMÚLTBAN NYUGDÍJBA VONULTAKÉRT!