Csendes Percek május 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Május. 9., H, 03:41:02 CEST

                         2011. május 9. hétfő

1Kor 6,12-14.19-20.

12 Minden szabad nekem, de nem minden használ. Minden szabad nekem, de
ne váljak semminek a rabjává. 13 Az eledel a gyomorért van, a gyomor
meg az eledelért, de Isten ezt is, amazt is meg fogja semmisíteni. A
test azonban nem a paráznaságért van, hanem az Úrért, az Úr pedig a
testért. 14 Isten ugyanis feltámasztotta az Urat, és hatalmával minket
is fel fog támasztani.
19 Vagy nem tudjátok, hogy testetek, amit Istentől kaptatok, a bennetek
levő Szentlélek temploma, és ezért nem a magatokéi vagytok? 20 Mert
áron vétettetek meg: dicsőítsétek tehát Istent testetekben.

                        AZ ELKÉSZÍTETT SZOBA

Egyébként pedig, testvéreim, ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos,
ami tiszta, ami szeretetreméltó, ami jó hírű, ha valami nemes és
dicséretes, azt vegyétek figyelembe! (Fil 4,8)

A házamban van egy vendégszoba, de idővel tároló lett belőle. Az ágyon
hegyén-hátán áll mindenféle holmi, és a régi dolgaim minden lehetséges
helyet elfoglalnak. Ha egy vendég érkezne most hozzám, az ágy nem állna
készen számára, és a magával hozott holmiját le sem tudná tenni.
Azt hiszem, a lelki életem is gyakran így néz ki, mint ez a
vendégszoba. Olyan könnyű naponta megtölteni a lelkemet gondolatokkal
és benyomásokkal, amelyek azután kevés helyet hagynak Isten számára.
Kitakarítás és tisztántartás a megoldás.
Némely figyelem elvonó körülményt helyénvalónak, és némely
megbántódásunkat természetesnek vélhetjük; de elfoglalják azt a helyet,
amelyet Isten egészséges gondolatokkal, bölcs tanácsokkal és
szeretettel tölthetne meg. Ezek az Istennel töltött idő alatt
keletkeznek, amikor lelkünk ráhangolódott.
A vendégszoba hasonlat segít megértenem az Istennel való kapcsolat
fontosságát, de a kép sántít egy kicsit. Istent nem lehet vendégnek
tekinteni. Nem az Isten időnkénti látogatására várok, neki az egész
életemet mindig be kell töltenie. És én megtisztelem őt azzal, hogy
számára készen tartom magam.

Imádság: Istenünk, segíts kiürítenünk csomagjainkat, és helyet
készítenünk számodra a lelkünkben. Ámen.

Hogyan készíthetem magam naponként Isten befogadására?
Kenneth Athon (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY MEGLÁSSUK, HOL SZORÍTOTTUK KI ISTENT AZ ÉLETÜNKBŐL!