Csendes Percek május 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Május. 7., Szo, 03:41:02 CEST

                        2011. május 7. szombat

Jn 4,5-15.

5 Így jutott el Samária egyik városához, amelynek Sikár volt a neve. Ez
közel volt ahhoz a birtokhoz, amelyet Jákób adott fiának, Józsefnek. 6
Ott volt Jákób forrása. Jézus akkor az úttól elfáradva leült a
forrásnál; az idő délfelé járt. 7 Egy samáriai asszony jött vizet
meríteni. Jézus így szólt hozzá: "Adj innom!" 8 Tanítványai ugyanis
elmentek a városba, hogy ennivalót vegyenek. 9 A samáriai asszony ezt
mondta: "Hogyan? Te zsidó létedre tőlem kérsz inni, mikor én samáriai
vagyok?" Mert a zsidók nem érintkeztek a samáriaiakkal. 10 Jézus így
válaszolt: "Ha ismernéd az Isten ajándékát, és hogy ki az, aki így szól
hozzád: Adj innom! te kértél volna tőle, és ő adott volna neked élő
vizet." 11 Az asszony így szólt hozzá: "Uram, merítő edényed sincs, a
kút is mély: honnan vennéd az élő vizet? 12 Talán nagyobb vagy te
atyánknál, Jákóbnál, aki ezt a kutat adta nekünk, és aki maga is ebből
ivott, sőt fiai és jószágai is?" 13 Jézus így válaszolt neki: "Aki
ebből a vízből iszik, ismét megszomjazik, 14 de aki abból a vízből
iszik, amelyet én adok neki, soha többé meg nem szomjazik, mert örök
életre buzgó víz forrásává lesz benne." 15 Az asszony erre ezt mondta:
"Uram, add nekem azt a vizet, hogy ne szomjazzam meg, és ne kelljen
idejárnom meríteni."

                         A NAPÉGETTE FÖLDÖN

Az Úr vezet majd szüntelen, kopár földön is jól tart téged. Csontjaidat
megerősíti, olyan leszel, mint a jól öntözött kert, mint a forrás,
amelyből nem fogy ki a víz. (Ézs 58,11)

Kókadoztam a szomjúság miatt, és fejfájás gyötört. Az
Appalache-hegységben tett négynapos, hátizsákos túrázásunk harmadik
napja volt. A kiránduló csapatunk - amely négy hegyi vezetőből, három
felnőttből és hat tinédzserből állt - épp megmászott egy hegytetőt, és
rövid pihenőt tartott, mielőtt folytatta volna útját. Amint leültem egy
sziklatömbre, azonnal kikortyoltam az utolsó csepp vizet is a
kulacsomból, s még kértem a barátomtól is. Lassanként könnyebbedett a
fejfájásom, és a hőség sem tűnt már olyan elviselhetetlennek.
Ezen a túrán valamennyien megtanultuk úgy értékelni a vizet, mint soha
azelőtt. A nap kezdetén megtöltöttünk két-két vizes palackot, és
gondosan beraktuk a csomagunkba. A víz hiánya kiszáradást és egyéb
veszélyt jelentett volna a vadon közepén, így hát gondoskodtunk
magunkról.
Lelki értelemben is gyakran éreztem a felfrissülés szükségességét az
élet nehézségei és megpróbáltatásai között. Amikor elfogyott az erőm,
könnyen feladhattam volna. De Isten életet-adó igéje által kitartottam,
és feltöltekeztem a hit útjának folytatására. Minden nap szükségünk van
lelki vízre, és Isten minden nap meg is adja azt.

Imádság: Urunk, hozzád jövünk felüdülést várva. Köszönjük, hogy nálad
mindig igazi felfrissülésre találunk. Ámen.

Isten felüdülést ad még a kitikkadt helyeken is.
Melissa S. Chapell (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A LELKI MEGÚJULÁSRA VÁGYAKOZÓKÉRT!