Csendes Percek május 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Május. 1., V, 03:41:01 CEST

                       2011. május 1. vasárnap

Mt 5,21-25.

Jézus mondja: 21 "Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj!
Mert aki öl, méltó arra, hogy ítélkezzenek felette. 22 Én pedig azt
mondom nektek, hogy aki haragszik atyjafiára, méltó arra, hogy
ítélkezzenek felette, aki pedig azt mondja atyjafiának: Ostoba! - méltó
a főtörvényszéki eljárásra; aki pedig azt mondja: Bolond! - méltó a
gyehenna tüzére. 23 Ha tehát áldozati ajándékodat az oltárhoz viszed,
és ott jut eszedbe, hogy atyádfiának valami panasza van ellened, 24
hagyd ott ajándékodat az oltár előtt, menj el, békülj ki előbb
atyádfiával, és csak azután térj vissza, s vidd fel ajándékodat. 25
Békülj meg ellenfeleddel hamar, amíg az úton együtt van veled, hogy át
ne adjon ellenfeled a bírónak, a bíró pedig a szolgának, és így
börtönbe kerülj."

                        BÉKÜLJ MEG MIELŐBB!

Járnak-e ketten együtt, ha nem egyeztek meg? (Ám 3,3)

Néha előfordul, hogy amikor futás előtt bemelegítek, egy kis
kavicsdarabka kerül a cipőmbe. Először tudomást sem veszek róla, de
minél többet mozgok, egyre nagyobbnak érzem a kis kavicsot. Amikor már
nem bírom tovább, és már szinte egy nagy kődarabot érzek a talpam
alatt, megállok, és kiürítem a cipőmet. Ilyenkor aztán megkérdezem
magamtól: Miért vártam ilyen sokáig arra, hogy kirázzam a cipőm, és
megszabaduljak a fájdalomtól?
Ez a tapasztalat Jézusnak a Mt 5,25-ben mondott tanácsát juttatja
eszembe, miszerint jó mielőbb megbékélni a másik emberrel, akivel
nézeteltérésünk van. Bármi történt is közöttünk és a barátunk között, a
dolog magától nem fog változni. Egyre csak növekszik és rosszabb lesz a
helyzet, minél tovább várunk. Ha azonban mielőbb elrendezzük a dolgot,
sok felesleges szenvedést megspórolunk magunknak.

Imádság: Drága Urunk, adj nekünk bölcsességet, és készséget arra, hogy
mielőbb bocsánatot kérjünk, amikor arra van szükség. Ámen.

Isten tetszésére való, amikor megbocsátunk, vagy bocsánatot kérünk.
Tom Hite (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK HARAGOT TÁPLÁLNAK MAGUKBAN!