Csendes Percek március 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Már. 7., H, 03:41:02 CET

                        2011. március 7. hétfő

1Kor 8,1-13.

1 Ami pedig a bálványáldozati húst illeti, tudjuk, hogy mindnyájunknak
van ismerete: az ismeret felfuvalkodottá tesz, a szeretet pedig épít. 2
Ha valaki azt gondolja, hogy ismer valamit, az még semmit sem ismert
meg úgy, ahogyan ismerni kell. 3 De ha valaki szereti az Istent, azt
már ismeri az Isten. 4 Ami tehát a bálványáldozati hús evését illeti,
tudjuk, hogy nincs bálvány a világon, és hogy Isten sincs más, csak
egy. 5 Mert ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben, akár a
földön, mint ahogyan sok isten és sok úr van, 6 nekünk mégis egyetlen
Istenünk az Atya, akitől van a mindenség, mi is őérte, és egyetlen
Urunk a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is őáltala. 7
Viszont nem mindenkiben van meg ez az ismeret, sőt némelyek a
bálványimádás régi szokása szerint a húst még mindig bálványáldozati
húsként eszik, és lelkiismeretük, mivel erőtlen, beszennyeződik. 8 Az
étel pedig nem változtat Istenhez való viszonyunkon; ha nem eszünk, nem
lesz belőle hátrányunk, és ha eszünk, abból sem lesz előnyünk. 9 De
vigyázzatok, nehogy ez a szabadságotok valamiképpen megütközést ne
váltson ki az erőtlenek között. 10 Mert ha valaki meglát téged, akinek
ismereted van, amint a bálványtemplomban asztalnál ülsz, vajon nem
fog-e erőtlen lelkiismerete felbátorodni arra, hogy ő is megegye a
bálványáldozati húst? 11 És így ismereteddel vesztét okozod erőtlen
testvérednek, akiért Krisztus meghalt. 12 Így aztán amikor a testvérek
ellen vétkeztek, és erőtlen lelkiismeretüket megsértitek, Krisztus
ellen vétkeztek. 13 Ezért tehát, ha az étel megbotránkoztatja
testvéremet, inkább nem eszem húst soha, hogy őt meg ne
botránkoztassam.

                             VAKFOLTOK

Vigyázzatok, nehogy ez a szabadságotok valamiképpen megütközést váltson
ki az erőtlenek között. (1Kor 8,9)

Egy szemműtét következtében vakfolt keletkezett a szememben, amely
kihatott a bal szemem látására. Ez nem egy rendkívüli probléma, de az
autóvezetés közben óvatosnak kell lennem, amikor a nagy forgalomban
sávot váltok.
Természetesen tudom, hogy a többi autóvezető nem ismeri az én csökkent
látóképességemet, nem tudja, hogy én még nem veszem észre őket akkor,
amikor a többiek már látják. Ezért veszélyes lenne azt várnom tőlük,
hogy adjanak nekem nagyobb követési távolságot, mint másoknak.
E fizikai fogyatékosságomhoz hasonló lelki párhuzamot látok. Nem mindig
ismerjük mások lelki értelemben vett korlátait. Egy barátom esetleg
javasolhat nekem olyat, amely káromra lehet, hiszen ezek az ő számára
egyáltalán nem jelentenek problémát. Gyakorolnom kell magam a helyes
ítélőképesség kialakításában, és óvatosnak kell lennem azokon a
területeken, ahol tudom, hogy gyenge vagyok.
Hasonlóképpen érzékenynek kell lennem mások "vakfoltjaira". Ha
valamelyik barátom nemet mond javaslatomra, megértéssel fogadhatom
álláspontját. Ítélkezés helyett örülhetek annak, hogy a barátom Isten
útmutatása szerint cselekszik.

Imádság: Szerető Istenünk, segíts, hogy érzékenyek legyünk mások
álláspontjának elfogadására. Ámen.

Isten-követésem útja egyedien eltérő másokétól.
Lisa Stackpole (Wisconsin, USA)

IMÁDKOZZUNK A LÁTÁSSÉRÜLT EMBEREKÉRT!