Csendes Percek március 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Már. 5., Szo, 03:41:02 CET

                       2011. március 5. szombat

Zsolt 150.

1 Dicsérjétek az URat! Dicsérjétek Istent szentélyében, dicsérjétek a
hatalmas égboltozaton!
2 Dicsérjétek hatalmas tetteiért, dicsérjétek nagyságához méltóan!
3 Dicsérjétek kürtzengéssel, dicsérjétek lanttal és hárfával!
4 Dicsérjétek dobbal, körtáncot járva, dicsérjétek citerával és
fuvolával!
5 Dicsérjétek csengő cintányérral, dicsérjétek zengő cintányérral!
6 Minden lélek dicsérje az URat! Dicsérjétek az URat!

                    A SZEREPLÉSTŐL A SZERETETIG

Énekeljetek az Úrnak új éneket, szépen zengjenek hangszereitek! (Zsolt
33,3)

Iskolás éveimet a hegedülésnek szenteltem. Nappal az iskola zenekarában
játszottam, esténként pedig otthon gyakoroltam. A nyaraim különböző
zenei táborokban teltek, vagy pedig a zenekari árokban ültem, és
próbáltunk a helyi színház előadásaira. Amikor a középiskolai
tanulmányaim befejezése után - úgy tűnt, véglegesen - letettem a
hangszeremet, meglepetés volt mindenkinek. Belefáradtam az állandó
gyakorlásba, amely szükséges volt ahhoz, hogy előkelőbb helyet
szerezzek a zenekar vonósai között, vagy jobb minősítést kapjak a
versenyeken. Ezután 15 évig kezembe sem vettem a hegedűt, mígnem a
gyülekezetünk zenészeket keresett, akik az istentiszteleten
játszanának. Nagy meglepetésemre, a zenélés ezúttal egészen más élmény
volt számomra. Amint hangszeremet az Isten iránti szeretetem
kifejezésére használtam, a játék örömmé vált.
Gyakran úgy szolgálunk Istennek, ahogy kezdetben én tettem a
hegedüléssel, az előadásra koncentrálva. Annyira az erőfeszítéseink
eredményére összpontosítunk, hogy elveszítjük a szolgálat örömét. Ha
engedjük, hogy a szívünkből fakadó szeretet vezessen, nem pedig az
embereknek való tetszés keresése, akkor valóban Isten dicsőségére
szolgálhatunk.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy szolgálhatunk neked a tőled kapott
ajándékainkkal. Bárcsak mindent az irántad érzett szeretetből fakadóan
cselekednénk. Ámen.

Az Istennek való szolgálat öröm, nem pedig munka.
Elaine L. Bridge (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK A ZENEI KÖZÉPISKOLÁK DIÁKJAIÉRT!