Csendes Percek június 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Jún. 15., Sze, 03:41:01 CEST

                       2011. június 15. szerda

Lk 10,38-42.

38 Amikor továbbhaladtak, betért egy faluba Jézus, ahol egy Márta nevű
asszony a házába fogadta. 39 Volt ennek egy Mária nevű testvére, aki
leült az Úr lábához, és hallgatta beszédét. 40 Márta pedig teljesen
lefoglalta magát a sokféle szolgálattal. Ezért előállt Márta, és így
szólt: "Uram, nem törődsz azzal, hogy a testvérem magamra hagyott a
szolgálatban? Mondd hát neki, hogy segítsen!" 41 Az Úr azonban így
felelt neki: "Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és nyugtalankodsz, 42
pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária a jó részt
választotta, amelyet nem vehetnek el tőle."

                       A LEGJOBBAT VÁLASZTVA

Keressétek először Istennek országát és igazságát, és ezek is mind
ráadásul megadatnak nektek. (Mt 6,33)

A minap gyomlálás közben a kertemben észrevettem fél tucat sárgás
növénykét, melyek egyik általam ültetett palántához sem hasonlítottak.
Némi szemlélés után rájöttem, hogy sütőtök-palánták. A növények alá
szórt komposztban rejtőztek magvaik, és így keltek ki. Először nagyon
megörültem, - a sütőtök finom! De aztán lehiggadtam, tudván, hogy ez a
növény nagyon burjánzik, kis kertemben nem hagy helyet másnak.
Azóta minden nap találok újabb palántákat, néha harmincat is. Egynek
adok esélyt, hogy megnőjön, a többit kihúzom.
Kertemhez hasonlóan korlátozott a terem és az időm. Ha nem figyelek,
még a jó dolgok is, könnyen átveszik az uralmat életem felett, nem
hagyva helyet a még jobbaknak. Dolgozni jó, de nem mindig a legjobb
választás. Jó dolog a barátság, de a túl sok ráfordított idő nem mindig
a legjobb. A kiegyensúlyozott élethez szívemet is rendszeresen meg kell
vizsgálnom, hogy lássam, a jó tevékenységek nem zsúfolódnak-e össze,
elrabolva minden időt a legjobbtól.

Imádság: Drága Urunk, kérünk, adj bölcsességet, hogy szívünket és
életünket bölcsen művelhessük, arra időt szánva, ami a legfontosabb.
Taníts, hogy a te országodat, s annak igazságát keressük mindenek
előtt. Ámen.

Ami jó, elnyomhatja a legjobbat.
Amy Peterson (Arkansas, USA)

IMÁDKOZZUNK BÖLCS DÖNTÉSEKÉRT!