Csendes Percek június 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Jún. 7., K, 03:41:01 CEST

                         2011. június 7. kedd

Ézs 61,1-3.

1 Uramnak, az ÚRnak lelke nyugszik rajtam, mert felkent engem az ÚR.
Elküldött, hogy örömhírt vigyek az alázatosaknak, bekötözzem a megtört
szíveket, szabadulást hirdessek a foglyoknak, és szabadon bocsátást a
megkötözötteknek.
2 Hirdetem az ÚR kegyelmének esztendejét, Istenünk bosszúállása napját,
vigasztalok minden gyászolót.
3 Hamu helyett fejdíszt adok Sion gyászolóinak, gyászfátyol helyett
illatos olajat, a csüggedés helyett öröméneket. Igazság fáinak nevezik
őket, az ÚR ültetvényének: őt ékesítik.

                        HAMU HELYETT FEJDÍSZ

Az Úr elküldött, hogy örömhírt vigyek az alázatosaknak. (Ézs 61,1)

A kimerítő délutáni tanítás végén elvesztettem az uralmat a diákok és
magam fölött is. Gyalog indultam haza. Csúfsággal voltam körülvéve. Az
utcák terítve voltak szeméttel és csatornaszag terjengett. A belvárosi
gyerekek, akiket tanítok, sokféle problémával küzdenek, nekem pedig nem
sikerült megőriznem a nyugalmamat. Hol van a remény - tűnődtem - a
város számára, ezeknek a gyerekeknek, és nekem?
Egy elhagyatott vasúti sínpárt követtem, óvatosan lépkedve a
szandálomban, kerülve a pálya mentén szétszórt üvegszilánkokat. Aztán
felpillantottam, s valami gyönyörűséget láttam meg. A lemenő nap fénye
megtört a koszos, törött üvegszilánkokon és azok káprázatos ragyogásban
tündököltek. A szemét valami tökéletes pompává változott, ahogyan a
délutáni nap fényében fürdött.
Ráébredtem, hogy ennek a városnak, a gyerekeknek, és nekem is van
remény Krisztus által, aki fényével a megtörteket és a haszontalanokat
hasznossá és egésszé alakítja. Isten "hamu helyett fejdíszt" ad (Ézs
61,3). Rájöttem, nem engedhetem, hogy az élet kellemetlen részletei
eltakarják Isten szeretetének ragyogását!

Imádság: Istenünk, adj magadból egy fénysugarat, amikor mindennapi
életünk nehézségeivel küszködünk. Ámen.

Isten világossága átformál bennünket.
Aaron McNutt (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A BELVÁROSI ISKOLÁK TANULÓIÉRT, TANÁRAIÉRT!