Csendes Percek június 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Jún. 4., Szo, 03:41:01 CEST

                       2011. június 4. szombat

ApCsel 9,26-31.

26 Amikor Saul megérkezett Jeruzsálembe, csatlakozni próbált a
tanítványokhoz, de mindenki félt tőle, mert nem hitték, hogy tanítvány.
27 Barnabás azonban maga mellé vette, elvitte az apostolokhoz, és
elmondta nekik, hogyan látta az Urat az úton, és hogy beszélt vele, és
milyen nyíltan szólt Damaszkuszban Jézus nevében. 28 Ettől fogva velük
együtt járt-kelt Jeruzsálemben, nyíltan szólt az Úr nevében. 29 Beszélt
és vitázott a görög nyelvűekkel, ezek pedig arra készülődtek, hogy
végeznek vele. 30 Amikor azonban megtudták ezt az atyafiak, levitték őt
Cézáreába, és elküldték Tarzuszba.
31 Az egyháznak tehát egész Júdeában, Galileában és Samáriában
békessége volt: eközben épült, az Úr félelmében járt, és a Szentlélek
segítségével számban is gyarapodott.

                    "URALKODJ MAGADON, JUSTIN!"

Többé tehát ne ítélkezzünk egymás felett, hanem inkább azt tartsátok
jónak, hogy testvéreteknek se okozzatok megütközést vagy elbotlást.
(Róm 14,13)

Egy helyi gyorsétteremben a feleségemmel hallottuk, hogy egy
elégedetlen kisgyerek visít. Valami nem tetszett neki, és ezt
folyamatosan az édesanyja tudtára adta. Az anyukája végül felemelte, és
a szemébe nézve határozottan azt mondta: "Uralkodj magadon, Justin!"
Azóta, viccből, mi is ezt mondjuk otthon, ha valamelyikünk felhúzza
magát, vagy folyamatosan apróságok miatt panaszkodik.
Az esetről nem csak az jutott eszünkbe, hogy fiatal szülőként mi is
milyen türelmetlenek voltunk a gyerekeinkkel, hanem az is, hogy lelki
értelemben, mennyire hasonlít ez az érettebb hívők kevésbé érett
testvéreikkel szembeni kimondatlan (néha kimondott) elvárásaihoz. Végül
megértettem, hogy a testi és lelki gyermekek is kisgyermekként
viselkednek.
Fiatal koromból emlékszem néhány hívőre, akik mereven ragaszkodtak az
elvárható viselkedési szabályokhoz. A kimondatlan hozzáállásuk az volt:
"uralkodj magadon". De voltak egy páran olyanok is, akik bátorítottak,
amikor meglankadtam, vagy elbuktam. Hála Istennek ezekért a szelíd
hívőkért, akik mint Barnabás vigasztaltak engem. Én is szeretném
továbbadni azt a vigasztalást, amit tőlük kaptam.

Imádság: Urunk, hadd bátoríthassunk ma valakit! Ámen.

Bátorítok vagy elbátortalanítok másokat?
Thomas Buice (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A FIATAL HÍVŐKÉRT!