Csendes Percek július 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Júl. 3., V, 03:41:01 CEST

                       2011. július 3. vasárnap

Jób 1,1-5; 2,1-10.

1 Élt Úc földjén egy Jób nevű ember, aki feddhetetlen és becsületes
ember volt, félte az Istent, és kerülte a rosszat. 2 Hét fia és három
leánya született neki. 3 Hétezer juh, háromezer teve, ötszáz pár ökör
és ötszáz szamár volt a jószága, és igen sok szolgája volt. Ez az ember
tekintélyesebb volt minden keleti embernél. 4 Fiai lakomát szoktak
tartani odahaza, mindegyik a maga napján. Ilyenkor üzentek három
nőtestvérüknek, és őket is meghívták, hogy velük együtt egyenek és
igyanak. 5 Amikor azonban a lakoma napjai sorra lejártak, értük küldött
Jób, és megszentelte őket úgy, hogy korán reggel fölkelt, és annyi
égőáldozatot mutatott be, ahányan voltak. Mert azt gondolta Jób: Hátha
vétkeztek a fiaim, és káromolták Istent szívükben. Így szokott tenni
Jób minden alkalommal.
1 Történt egy napon, hogy az istenfiak megjelentek, és megálltak az ÚR
előtt. Velük együtt megjelent a Sátán is, és megállt az ÚR előtt. 2 Az
ÚR megkérdezte a Sátánt: Honnan jössz? A Sátán ezt felelte az ÚRnak: A
földön barangoltam, ott jártam-keltem. 3 Erre ezt mondta az ÚR a
Sátánnak: Észrevetted-e szolgámat, Jóbot? Nincs hozzá fogható a földön.
Feddhetetlen és becsületes ember, féli az Istent, és kerüli a rosszat.
Még most is kitartóan feddhetetlen, bár felingereltél ellene, hogy ok
nélkül tönkretegyem. 4 A Sátán azonban így válaszolt az ÚRnak: Bőrért
bőrt ad az ember, de az életéért mindent odaad! 5 Nyújtsd csak ki a
kezed, és tedd rá csontjaira és a húsára, majd káromol még téged! 6 Az
ÚR ezt felelte a Sátánnak: A kezedbe adom, csak az életére vigyázz! 7 A
Sátán eltávozott az ÚR színe elől, és megverte Jóbot rosszindulatú
fekélyekkel tetőtől talpig. 8 Jób fogott egy cserépdarabot, azzal
vakarta magát, és hamuba ült. 9 A felesége ezt mondta neki: Még most is
kitartóan feddhetetlen vagy? Átkozd meg Istent, és halj meg! 10 De ő
így felelt neki: Úgy beszélsz te is, ahogyan a bolondok szoktak
beszélni! Ha a jót elfogadtuk Istentől, a rosszat is el kell fogadnunk.
Még ebben a helyzetben sem vétkezett Jób a szájával.

                           HITELES PÉLDA

Íme, boldognak mondjuk azokat, akik tűrni tudtak a szenvedésekben. Jób
állhatatosságáról hallottatok, és láttátok, hogyan intézte a sorsát az
Úr; mert igen irgalmas és könyörületes az Úr. (Jak 5,11)

Jób könyve bemutat nekünk valakit, aki "feddhetetlen és becsületes
ember volt, félte az Istent, és kerülte a rosszat. (Jób 1,1). A
Bibliának ez a könyve különösen sokat jelentett számomra, amikor rákot
diagnosztizáltak a testemben, és műtét elé néztem. Nem tudtam, hogy
sikeres lesz-e a beavatkozás, vagy már túl késő van. Ezért fontos volt,
hogy megőrizzem szívem békességét, és erre ösztönzött Jób könyve.
A betegség megjelenéséig azt gondoltam, jól ismerem ezt a könyvet. Most
azonban másként olvastam: ugyanazok a szavak egy teljesen új történetet
közvetítettek a fizikai fájdalomról, és a lelki győzelemről.
Azonosultam Jóbbal, aki sok fronton nézett szembe a támadással, és
elhatároztam, hogy követem magatartását. Amikor válság fenyegetett, a
Bibliát olvastam. Jób példája erősítette lelkemet, segített a fájdalom
leküzdésében és a gyógyulásban.
Sok éve történt ez. A fizikai beavatkozás hegei eltűntek már. Jób
példája azonban ma is segít a nehéz élethelyzetekben.

Imádság: Köszönjük, Urunk, hogy meghallgatod imádságainkat, amikor
benned bízva segítségül hívunk. Köszönjük a bizonyosság és az erős hit
példáit a Bibliában. Ámen.

Bízhatunk Istenben, és várhatjuk segítségét a nehézségekben!
Antoaneta Petrova Kochevska (Pleven, Bulgária)

IMÁDKOZZUNK A RÁKBETEGSÉGGEL KEZELT EMBEREKÉRT!