Csendes Percek január 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Jan. 18., K, 03:41:02 CET

                        2011. január 18. kedd

Fil 3,10-16.

10 Hogy megismerjem őt és feltámadása erejét, valamint a szenvedéseiben
való részesedést, hasonlóvá lévén az ő halálához, 11 hogy valamiképpen
eljussak a halottak közül való feltámadásra.
12 Nem mintha már elértem volna mindezt, vagy már célnál volnék, de
igyekszem, hogy meg is ragadjam, mert engem is megragadott a Krisztus
Jézus. 13 Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már elértem, 14 de
egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van,
annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának
a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.
15 Akik tehát tökéletesek vagyunk, így gondolkozzunk, és ha valamit
másképpen gondoltok, azt is kijelenti majd Isten nektek; 16 ellenben
amire eljutottunk, aszerint járjunk.

                            EGY ÚJ JÖVŐ

Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már elértem, de egyet
teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak
nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának a
Krisztus Jézusban adott jutalmáért. (Fil 3,13-14)

Gyakran visszagondolok életem múltbeli eseményeire. Néhányat könnyű
fölidézni. De amikor a jövőre gondolok, csak találgatni tudok.
Pál apostol is számba vette a múltat és az eljövendőt. De amit a múlt
elfelejtéséről írt, azt nem úgy tekintem, mint annak kiradírozását az
emlékezetből. Inkább nem akarom engedni, hogy útjába álljon a cél felé
vezető törekvésemnek. A múltam nem mentes a bűnöktől, de mivel Uramnak
és Megmentőmnek vallom Jézus Krisztust, ezek megbocsáttattak. A
megváltás, amelyet élete, halála és föltámadása által hozott,
mindenkire - rám is - vonatkozik, örök időkre.
A súlyos vagy bűnökkel teli múlt emlékeibe kapaszkodás nem tesz jót
jelenünknek, jövőnknek. Hálásak lehetünk, mert múltunkat Jézus Krisztus
a jelen fényévé és a jövő reménységévé tudja formálni. Múltam emléke
segít még nagyobb becsben tartani a valóságot, hogy Jézus Krisztus
megváltotta jelenemet és jövőmet.

Imádság: Istenünk, habár nem látjuk a jövőt, tudjuk, hogy ott leszel
velünk. Ez több, mint elegendő. Ámen.

Megszabadulhatunk múltunk terhétől, ha jövőnket Isten kezébe helyezzük.
John Eyberg (Oklahoma, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK FÉLNEK A JÖVŐTŐL!