Csendes Percek január 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Jan. 1., Szo, 03:41:01 CET

                       2011. január 1. szombat

Mt 22,15-22.

15 Akkor a farizeusok elmentek, és elhatározták, hogy szóval csalják
tőrbe Jézust. 16 Elküldték tehát hozzá tanítványaikat, a
Heródes-pártiakkal együtt, akik ezt mondták: "Mester, tudjuk, hogy igaz
vagy, és az Isten útját az igazsághoz ragaszkodva tanítod, és hogy nem
tartasz senkitől, mert nem veszed figyelembe az emberek tekintélyét. 17
Mondd meg tehát nekünk, mi a véleményed: szabad-e adót fizetni a
császárnak, vagy nem?" 18 Jézus felismerve gonoszságukat, így szólt:
"Mit kísértetek engem, képmutatók? 19 Mutassatok nekem egy adópénzt!"
Azok odavittek neki egy dénárt. 20 Jézus megkérdezte tőlük: "Kié ez a
kép és ez a felirat?" 21 "A császáré" - felelték. Jézus erre
kijelentette: "Adjátok meg tehát a császárnak, ami a császáré, és
Istennek, ami az Istené." 22 Amikor ezt meghallották, elcsodálkoztak,
otthagyták őt, és eltávoztak.

                           ISTENNEK ADNI

Megteremtette Isten az embert a maga képmására. (1Móz 1,27)

A farizeusok megpróbálták tőrbe csalni Jézust, amikor megkérdezték
tőle, szabad-e adót fizetni a császárnak. Jézus válasza a következő
volt: "Adjátok meg tehát a császárnak, ami a császáré, és Istennek, ami
az Istené". Amikor elgondolkoztam Jézus szavain, megkérdeztem magamtól:
Hogyan állok én javaimmal Isten előtt, amely igazság szerint az övé?
A bibliai özvegyasszonyt (Lk 21,1-4) tőle sokkal gazdagabb emberek
vették körül, akik ügyeltek rá, hogy mások is lássák adakozásukat.
Legtöbbjük a feleslegéből dobott, aligha érezte meg, hogy adott
valamit. Az özvegyasszony a két fillérrel, ami a római birodalom
pénzügyi rendszerének legkisebb értékű rézpénze volt, mindenét odaadta,
amije volt. Jézus úgy ítélte meg, hogy ez sokkal többet ér, mint a
többiek adománya.
A pénz a császáré volt, mert a képe volt rajta. Mi sokkal inkább
Istenhez tartozunk, mert a képmása van rajtunk és bennünk. Ha az
özvegyhez hasonlóan meg akarjuk adni Istennek, ami az övé, oda kell
adni mindenünket - az életünket. Ha odaszánjuk magunkat, ő rendelkezik
velünk, beleértve a pénzünket is. És mint az özvegy, még a
legszegényebbek is tudnak nagyvonalúan adni Istennek.

Imádság: Drága Urunk, segíts, hogy önmagunkat és mindenünket, amink
van, oda tudjuk adni neked. Ámen.

A kevéssel bíró emberek is sokat tudnak adni Istennek.
Nancy Evelyn Allen (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ISTENNEK ODASZÁNT ÉLET BÁTORSÁGÁÉRT!