Csendes Percek február 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Feb. 21., H, 03:41:02 CET

                       2011. február 21. hétfő

Lk 11,5-10.

5 Azután Jézus így szólt hozzájuk: "Ki az közületek, akinek van egy
barátja, és elmegy hozzá éjfélkor, és ezt mondja neki: Barátom, adj
nekem kölcsön három kenyeret, 6 mert útról érkezett egy barátom, és
nincs mit elébe tegyek; 7 - és az így válaszolna belülről: Ne zaklass
engem, az ajtó már be van zárva, és velem együtt gyermekeim is ágyban
vannak; nem kelhetek fel, hogy adjak neked! 8 Mondom nektek, ha nem is
kelne fel, és nem is adna neki azért, mert barátja, tolakodása miatt
fel fog kelni, és megadja neki, amire szüksége van." 9 "Én is azt
mondom nektek: kérjetek, és adatik, keressetek, és találtok,
zörgessetek, és megnyittatik nektek. 10 Mert mindaz, aki kér, kap; aki
keres, talál; és aki zörget, annak megnyittatik."

                          VONAKODÓ SZOLGA

Öltsetek tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek és
szeretettek - könyörületes szívet, jóságot, alázatot, szelídséget,
türelmet. (Kol 3,12)

Épp edzésre és dolgozni indultam, és megcsörrent a telefon. Egy
barátnőm megbetegedett és arra kért, hogy szállítsak el tőlük néhány
virágot. Eszembe jutottak a betervezett teendőim. Nem segíthetne valaki
más, aki kevésbé elfoglalt? Kifogások jutottak eszembe, nagyon sok
kifogás. Majd elgondolkoztam, hogy mennyit büszkélkedik társadalmunk az
elfoglaltságával. Nyugdíjas létemre én is tevékeny vagyok, pedig többet
is pihenhetnék. Az az igazság, hogy szeretem az aktív életet.
A barátnőm háza felé autózva azért imádkoztam, hogy változzon meg a
hozzáállásom, és hadd legyek vidámabb barát. Éreztem, hogy fokozatosan
oldódik bennem a feszültség, és kelletlenségemet a békesség érzése
váltja fel. Mire a rövid autóút végére értem, már örültem, hogy
szívességet tehetek.
Nem szükséges távol lenni otthonuktól ahhoz, hogy segíthessünk másokon.
Isten minden nap apró lehetőségeket ad, hogy valamilyen módon
szolgálhassunk. Azért imádkozom, hogy észrevehessek minden apró
szolgálati lehetőséget, amit itt és most szerető és felszabadult
szívvel megtehetek.

Imádság: Drága Istenünk, nyisd meg szemeinket, hogy meglássuk a neked
való szolgálat lehetőségeit abban, hogy másoknak segítünk. Ámen.

A mai napon Isten keze és lába lehetünk valaki számára.
Phyllis S. Church (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY KÉSZEK LEGYÜNK MÁSOKNAK SEGÍTENI!