Csendes Percek február 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Feb. 14., H, 03:41:03 CET

                       2011. február 14. hétfő

1Tim 6,6-12.

6 Valóban nagy nyereség a kegyesség megelégedéssel, 7 mert semmit sem
hoztunk a világba, nem is vihetünk ki semmit belőle. 8 De ha van
élelmünk és ruházatunk, elégedjünk meg vele. 9 Akik pedig meg akarnak
gazdagodni, kísértésbe meg csapdába, sok esztelen és káros kívánságba
esnek, amelyek az embereket pusztulásba és romlásba döntik. 10 Mert
minden rossznak gyökere a pénz szerelme, amely után sóvárogva egyesek
eltévelyedtek a hittől, és sok fájdalmat okoztak önmaguknak.
11 Te pedig, Isten embere, kerüld ezeket. Ellenben törekedj igazságra,
kegyességre, hitre, szeretetre, állhatatosságra, szelídlelkűségre. 12
Harcold meg a hit nemes harcát, ragadd meg az örök életet, amelyre
elhívattál, amelyről vallást tettél szép hitvallással sok tanú előtt.

                               ELÉG?

Jobb a kevés az Úr félelmével, mint a sok kincs, ha nyugtalanság jár
vele. (Péld 15,16)

Mostanában olvastam az újságban, országom mennyire érintett a globális
gazdasági válságban. Az újságcikk az egy főre jutó átlagos jövedelmet
is közölte. Ekkor összehasonlítottam az én jövedelmemmel, és azt vettem
észre, rosszabbul keresek az átlagnál.
Elszomorodtam emiatt. Úgy éreztem, feleségemmel szegények vagyunk. Még
ha egy vízen is evezünk 100 millió emberrel, ott van az a másik 100
millió ember, akinek sokkal bővelkedőbb, nyugalmasabb élete van.
Biztosan igaz, hogy nyugalmas az életük? Az 1Tim 6,6-12 a megelégedésre
emlékeztet, ami azt jelenti, hogy az Isten kegyelmét úgy élvezem, hogy
nem hasonlítgatom össze magam másokkal. Még az is eszembe jutott, hogy:
"Jobb a kevés az Úr félelmével, mint a sok kincs, ha nyugtalanság jár
vele." (Péld 15,6) Igazából feleségemnek, kétéves fiamnak és nekem
mindig volt mit ennünk, soha nem kellett kenyérért koldulnunk.
Mindenünk megvan, amire szükségünk van. És tudjuk, Isten soha nem hagy
minket egyedül.
Mindenhatónkat arra kérem, bocsássa meg, hogy aggodalmaskodtam
háztartásunk jövője miatt. Észben akarom tartani, Isten keze őrzi
életemet.

Imádság: Istenünk, megbocsátásodat kérjük. Segíts, hogy aggodalmaink
eltűnjenek, és megbízzunk benned. Ámen.

Isten soha nem hagy minket egyedül.
Bayu Probo (Jakarta, Indonézia)

IMÁDKOZZUNK A SZEGÉNYEKÉRT!