Csendes Percek február 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Feb. 12., Szo, 03:41:04 CET

                      2011. február 12. szombat

Mt 18,21-35.

21 Akkor Péter odament Jézushoz, és ezt kérdezte tőle: "Uram, hányszor
vétkezhet ellenem az én atyámfia úgy, hogy én megbocsássak neki? Még
hétszer is?" 22 Jézus így válaszolt: "Nem azt mondom neked, hogy
hétszer, hanem még hetvenszer hétszer is. 23 Ezért hasonló a mennyek
országa egy királyhoz, aki számadást akart tartani szolgáival. 24
Amikor hozzákezdett, vittek eléje egy szolgát, aki tízezer talentummal
volt adósa. 25 Mivel nem volt miből fizetnie, megparancsolta az úr,
hogy adják el őt és feleségét, gyermekeit és mindenét, amije van, és
fizessen. 26 A szolga erre leborult előtte, és így esedezett: Légy
türelemmel hozzám, és mindent megfizetek neked. 27 Az úr pedig
megszánta a szolgát, elbocsátotta, és elengedte az adósságát. 28 Amikor
azonban eltávozott az a szolga, összetalálkozott egyik szolgatársával,
aki száz dénárral tartozott neki. Megragadta, fojtogatni kezdte, és ezt
mondta neki: Fizesd meg, amivel tartozol! 29 Szolgatársa ekkor leborult
előtte, és így kérlelte: Légy türelemmel hozzám, és mindent megfizetek
neked. 30 De az nem engedett, hanem elmenve börtönbe vettette őt, amíg
meg nem fizeti tartozását. 31 Amikor szolgatársai látták, hogy mi
történt, nagyon felháborodtak. Elmentek, és jelentették uruknak
mindazt, ami történt. 32 Akkor magához hívatta őt ura, és így szólt
hozzá: Gonosz szolga, elengedtem minden tartozásodat, mivel könyörögtél
nekem. 33 Nem kellett volna-e neked is megkönyörülnöd szolgatársadon,
amint én is megkönyörültem rajtad? 34 Ekkor haragra lobbant ura, és
átadta őt a hóhéroknak, amíg meg nem fizeti neki az egész tartozást. 35
Így tesz majd az én mennyei Atyám is veletek, ha szívetekből meg nem
bocsátotok, mindenki az ő atyjafiának."

                          FONTOS DÖNTÉSEK!

Ne győzzön le téged a rossz, hanem te győzd le a rosszat a jóval. (Róm
12,21)

Egy barátomnak, Césarnak nehéz döntést kellett meghoznia: segítsen-e
valakin, aki fájdalmat okozott neki rosszindulatával? Úgy döntött,
elfelejti, ami a múltban történt. Alázattal és keresztyén szeretettel,
a gyűlölködést félretéve, megmutatta a másik embernek azt a szeretetet,
amit a Szentlélek a szívébe plántált. A szeretet győzedelmeskedett a
haragtartás felett.
A Szentírásban gyakran találkozunk olyan emberekkel, akiknek hasonló
döntéseket kell hozniuk. Dávid királynak meg volt a lehetősége, hogy
Sault megsemmisítse, de ehelyett ő ezt mondta: "Mentsen meg az Úr
attól, hogy ilyen dolgot kövessek el az én uram, az Úr fölkentje ellen"
(1Sám 24,7). Jónátán pedig úgy döntött, ellentmond apjának, az igazság
oldalára áll, és megvédi Dávidot.
Gyakran nekünk is szembe kell néznünk kihívásokkal, fontos döntési
helyzetekkel. Valamelyiknek hosszantartó következménye is van. Minden
nap megfontolhatjuk a kérdést: Istent szolgáljuk, vagy magunkat? Ha
Istent választjuk, szívünk boldogsággal fog megtelni.

Imádság: Drága Istenünk szeretnénk a te akaratodat cselekedni. Segíts
meg Urunk! Ámen.

Minden döntés egy lehetőség Isten szolgálatára.
Andria D. Amore Chinea (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A NAGY DÖNTÉSEK ELŐTT ÁLLÓ EMBEREKÉRT!