Csendes Percek február 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Feb. 9., Sze, 03:41:03 CET

                       2011. február 9. szerda

Lk 21,1-4.

1 Amikor feltekintett Jézus, látta, hogyan dobják a gazdagok áldozati
ajándékaikat a perselybe. 2 Észrevett ott egy szegény özvegyasszonyt
is, aki két fillért dobott abba, 3 és így szólt: "Bizony, mondom
néktek, hogy ez a szegény özvegyasszony mindenkinél többet dobott a
perselybe. 4 Azok ugyanis mind a feleslegükből dobtak az áldozati
ajándékokhoz, ő azonban szegénységéből mindazt beledobta, amije volt,
az egész vagyonát."

                           DAISY AJÁNDÉKA

Adjatok, és adatik nektek: jó, megnyomott, megrázott, megtetézett
mértékkel adnak öletekbe. Mert amilyen mértékkel ti mértek, olyan
mértékkel mérnek viszonzásul nektek. (Lk 6,38)

Ez nem lehet az, gondoltam magamban, amint kényelmetlenül felmértem a
helyszínt. Egy régi, rozsdaette lakókocsi állt előttem, melyet
ütött-kopott autók, törött készülékek, üres üvegek és gaz vettek körül.
Gyülekezetem úrvacsorai megbízottjaként, havonta úrvacsorát viszek az
otthonukhoz kötött embereknek, és Daisy új volt közöttük. Amikor
kopogtattam az ajtón, egy ősz hajú asszony fogadott, nehézkesen
támaszkodva botjára elnyűtt pongyolájában. "Jöjjön be!" - mosolygott
rám, és beléptem egy kopott bútorokkal berendezett szerény szobába.
Egy későbbi vasárnapon, amikor újra felkerestem, Daisy beszámolt egy
csodálatos ajándékról, amit éppen akkor kapott: "Az unokahúgom 50
dollárt adott nekem! El tudja képzelni?" Ez Daisy-nek csakugyan egy
vagyont jelentett.
"Mit fog vásárolni?" - kérdeztem.
"Gondoltam, ruhákat." - mondta - "De aztán kiállítottam inkább egy
csekket az egyháznak, és azt mondtam nekik, hogy továbbítsák az
összeget a közeli gyermekotthonnak. Túl sokat nem tudok tenni, de ezt
megtehetem." Megdöbbentem. Hazafelé újraértékeltem korábbi döntésemet
az egyháznak fizetett összeg csökkentéséről. Daisy megtanította, mit
jelent adni.

Imádság: Szentséges Istenünk, segíts nekünk úgy adni, ahogyan te
szeretnéd - jó, megtetézett mértékkel. Ámen.

Még szűkösségben is megtalálhatjuk az adakozás módját.
Linda Ross (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÚRVACSORAI SZOLGÁLATTEVŐKÉRT!