Csendes Percek február 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Feb. 1., K, 03:41:03 CET

                        2011. február 1. kedd

1Sám 17,32-40.50.

32 Dávid ezt mondta Saulnak: Senki se csüggedjen el emiatt, elmegy a te
szolgád, és megvív ezzel a filiszteussal. 33 De Saul ezt mondta
Dávidnak: Nem mehetsz el, hogy megvívj ezzel a filiszteussal, mert még
fiatal vagy, ő pedig harcedzett férfi fiatal kora óta. 34 Dávid azonban
így felelt Saulnak: Pásztor volt a te szolgád apja juhai mellett, és ha
jött egy oroszlán vagy medve, és elragadott egy bárányt a nyájból, 35
utánamentem, leterítettem, és kiragadtam a szájából. Ha pedig ellenem
támadt, megragadtam a szakállánál fogva, leterítettem, és megöltem. 36
Leterítette a te szolgád az oroszlánt is, a medvét is: így jár majd ez
a körülmetéletlen filiszteus is, mint azok közül bármelyik, mivel
csúfolta az élő Isten seregét. 37 Azután ezt mondta Dávid: Az ÚR, aki
megmentett engem az oroszlán és a medve karmától, meg fog menteni ennek
a filiszteusnak a kezéből is. Saul így felelt Dávidnak: Menj el, az ÚR
legyen veled! 38 És felöltöztette Saul Dávidot a saját ruhájába, a
fejére rézsisakot tett, és páncélba öltöztette. 39 Felkötötte Dávid
Saul kardját is a ruhája fölé, és járni akart, mert még nem próbálta.
Ekkor azonban Dávid ezt mondta Saulnak: Nem tudok én ezekben járni,
mert nem próbáltam. Le is vetette Dávid ezeket. 40 Kezébe vette a
botját, és kiválasztott a patakból öt sima kövecskét; beletette azokat
a pásztortáskájába, a tarisznyájába, és parittyával a kezében
közeledett a filiszteushoz.
50 Dávid tehát erősebb volt a filiszteusnál, bár csak parittyája és
köve volt. Legyőzte a filiszteust, és megölte, pedig nem volt kard
Dávid kezében.

                      KÖLCSÖNKÉRT FELSZERELÉS

Tegyünk le minden ránk nehezedő terhet... és állhatatossággal fussuk
meg az előttünk levő pályát. (Zsid 12,1)

Mindig szerettem Dávidnak, a pásztorfiúnak történetét, aki parittyával
és kővel legyőzi a nagy Góliátot. Nemrég vettem észre, ahhoz, hogy
győzelmet arathasson, valamit le kellett vennie. Saul védeni akarta, és
a harc előtt ráadta királyi vértjét. Dávid hamar rájött, ez csak
akadályozza őt, így levette a nehéz öltözéket. Góliát felé
akadálymentesen közelített, megszokott felszereltségével, és Istenbe
vetett erős bizodalmával.
A történeten elmélázva azon gondolkoztam, Istent milyen gyakran más
"felszerelésével" felvértezve szeretném szolgálni. Természetesen
mindannyian tanulhatunk más jó példájából. De ha felkérnek vasárnapi
iskolai tanárnak, nem gondolom, hogy az előttem oktatót kellene
utánoznom. Vajon amikor hitemről vallást teszek, csupán a leírt
evangélizációs módszereket másolom? Mások stílusát utánozva akarok
hatékony lenni, esetleg félek Istent úgy szolgálni, ahogy vagyok?
Eldöntöttem, hogy megtanulom vállalni magamat, ahelyett, hogy másokat
utánozzak. Az Úr mindenkinek különleges adottságokat adott. Nincs
szükségünk kölcsön eszközökre. Tanulhatunk Dávidtól, hogy levessük, ami
akadályoz, és Istenben bízva használjuk a tőle kapott adottságokat.

Imádság: Köszönjünk Urunk a személyre szabott felszerelést. Adj
bátorságot a szolgálatban önmagunk lenni. Ámen.

Mi akadályoz, hogy Istent szabadon szolgáljam?
Marion Speicher Bron (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY ÖNMAGUNKAT VÁLLALVA SZOLGÁLHASSUNK ISTENNEK!