Csendes Percek december 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Dec. 31., Szo, 05:37:01 CET

                      2011. december 31. szombat

Józs 1,1-9.

1 Mózesnek, az ÚR szolgájának halála után ezt mondta az ÚR Józsuénak,
Nún fiának, Mózes szolgájának: 2 Az én szolgám, Mózes meghalt. Most
azért indulj, kelj át itt a Jordánon, te és ez az egész nép arra a
földre, amelyet én adok Izráel fiainak. 3 Nektek adok minden helyet,
ahová léptek, ahogyan megígértem Mózesnek. 4 A pusztától és a Libánontól
a nagy folyamig, az Eufrátesz folyamig, nyugat felé pedig a nagy
tengerig a ti területetek lesz a hettiták egész országa. 5 Senki sem
állhat ellened egész életedben. Veled leszek, ahogy Mózessel is vele
voltam. Nem maradok el tőled, nem hagylak el. 6 Légy erős és bátor, mert
te teszed ezt a népet annak az országnak az örökösévé, amelyről
megesküdtem atyáiknak, hogy nekik adom. 7 Csak légy igen bátor és erős,
őrizd meg, és tartsd meg azt a törvényt, amelyet Mózes, az én szolgám
parancsolt neked. Ne térj el tőle se jobbra, se balra, hogy boldogulj
mindenütt, amerre csak jársz. 8 Ne hagyd abba ennek a törvénykönyvnek az
olvasását, hanem tanulmányozd éjjel-nappal, őrizd meg, és tartsd meg
mindazt, ami ebben meg van írva. Akkor sikerrel jársz utadon, és
boldogulsz. 9 Megparancsoltam neked, hogy légy erős és bátor. Ne félj,
és ne rettegj, mert veled van Istened, az ÚR, mindenütt, amerre csak
jársz.

                          VÉG ÉS ÚJ KEZDET

Az én szolgám, Mózes meghalt. Most azért indulj, kelj át itt a
Jordánon, te és ez az egész nép arra a földre, amelyet én adok Izráel
fiainak. (Józs 1,2)

Izráel népe számára új fejezet kezdődött, amikor Mózes meghalt. Mit
tegyen most Józsué, és az egész nép? Az izraeliták még nem mentek be a
megígért földre, és talán azon tanakodtak, mit is kellene tenni most,
Mózes nélkül.
A mai bibliai szakaszunkban Isten arra bátorítja Józsuét, Izráel új
vezetőjét, hogy keljen át a Jordán folyón, és menjen be Kánaán földére.
Isten azt akarja, hogy tudják, atyáik Istene velük megy majd ezen az új
útjukon.
Most, amikor egy esztendő véget ér, és egy új kezdődik, visszatekintünk
mindarra, ami a múltban történt. Azután előre nézünk az új utakra és az
elénk táruló ismeretlen jövőre. Ahogyan Józsuét és Izráel népét
bátorította Isten a megígért földre való belépés előtt, nekünk is azt
mondja: "Légy erős és bátor!" (Józs 1,6). Bízhatunk abban, hogy Isten
szemmel tart minket minden gondunkban, melyek a jövőben várnak ránk. Az
Úr, aki ígéretet tett Józsuénak és Izráel népének sok évvel ezelőtt,
nekünk is ugyanezt az ígéretet adja.

Imádság: Szerető Istenünk, most az új esztendő küszöbén, segíts
hitünket és bizodalmunkat beléd vetnünk, és ígéretedre hagyatkoznunk,
hogy mindig velünk leszel. Ámen.

Isten, aki megtartott 2011-ben, velem lesz 2012-ben is.
Roger Brannon (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK BIZONYTALANOK A JÖVŐ FELŐL!