Csendes Percek december 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Dec. 30., P, 05:37:02 CET

                      2011. december 30. péntek

Jn 4,7-16.

7 Egy samáriai asszony jött vizet meríteni. Jézus így szólt hozzá: "Adj
innom!" 8 Tanítványai ugyanis elmentek a városba, hogy ennivalót
vegyenek. 9 A samáriai asszony ezt mondta: "Hogyan? Te zsidó létedre
tőlem kérsz inni, mikor én samáriai vagyok?" Mert a zsidók nem
érintkeztek a samáriaiakkal. 10 Jézus így válaszolt: "Ha ismernéd az
Isten ajándékát, és hogy ki az, aki így szól hozzád: Adj innom! te
kértél volna tőle, és ő adott volna neked élő vizet." 11 Az asszony így
szólt hozzá: "Uram, merítő edényed sincs, a kút is mély: honnan vennéd
az élő vizet? 12 Talán nagyobb vagy te atyánknál, Jákóbnál, aki ezt a
kutat adta nekünk, és aki maga is ebből ivott, sőt fiai és jószágai is?"
13 Jézus így válaszolt neki: "Aki ebből a vízből iszik, ismét
megszomjazik, 14 de aki abból a vízből iszik, amelyet én adok neki, soha
többé meg nem szomjazik, mert örök életre buzgó víz forrásává lesz
benne." 15 Az asszony erre ezt mondta: "Uram, add nekem azt a vizet,
hogy ne szomjazzam meg, és ne kelljen idejárnom meríteni." 16 Jézus így
szólt hozzá: "Menj el, hívd a férjedet, és jöjj vissza!"

                       ÖRÖKKÉ TARTÓ SZERETET

Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki
hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. (Jn 3,16)

Karácsonyi családi utazásunk részeként meglátogattuk a Taj Mahalt, a
középkor egyik legnagyobb csodáját. Négy órát töltöttünk bent az
épületben, melyet egy mogul király építtetett szeretett felesége
emlékére. Évszázadokkal később, szerelmüket ez az építmény szimbolizálja
szépségével és hangulatával.
Az épület, amely a végzetes szerelmet őrzi, a halhatatlan szeretetre
emlékeztetett, amit a királyok királya mutatott meg több mint 2000 évvel
ezelőtt. Jézus eljött a Földre, és életét adta értünk. Ez több, mint
mikor egy földi király mutatja ki szerelmét feleségének. Isten
szeretete, amit ma és mindig is megtapasztalhatunk, örökké tartó,
feltétel nélküli, és hibátlan.
Isten szeretete, melyet Krisztusban mutatott meg, eltörli bűneinket.
Isten továbbá örök életet is ígér nekünk. De nem kell valami különleges
helyre elutaznunk, hogy ezt megtapasztalhassuk. Amit tennünk kell, az
csak annyi, hogy higgyünk Jézus Krisztusban. És akkor mi leszünk azok,
akik - mint az ókori király a szerelmét - hirdetjük másoknak Isten
szeretetét.

Imádság: Köszönjük Urunk, hogy eljöttél a földre, és életedet adtad
értünk! Kérünk, segíts, hogy szívünkben érezhessük szeretetedet, és azt
átadhassuk másoknak is. Ámen.

Krisztus örök időkre megváltoztatta a történelmet és az életünket.
Rohan P. Diarsa (Gujarat, India)

IMÁDKOZZUNK A SZÜNIDŐBEN UTAZÓKÉRT!