Csendes Percek december 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Dec. 20., K, 05:37:01 CET

                       2011. december 20. kedd

Zsolt 23.

1 Dávid zsoltára. Az ÚR az én pásztorom, nem szűkölködöm.
2 Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet engem.
3 Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az ő nevéért.
4 Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek semmi bajtól, mert
te velem vagy: vessződ és botod megvigasztal engem.
5 Asztalt terítesz nekem ellenségeim szeme láttára. Megkened fejemet
olajjal, csordultig van poharam.
6 Bizony, jóságod és szereteted kísér életem minden napján, és az ÚR
házában lakom egész életemben.

                           AZ ELSŐ DOLOG

Jézus mondja: "Nézzétek a liliomokat, miként növekednek: nem
fáradoznak, nem is fonnak... Ha pedig a mező füvét... Isten így
öltözteti, mennyivel inkább titeket?" (Lk 12,27-28)

96 éves édesanyám szociális otthonban lakik. Minden nap kiül a
nővérpulthoz, és türelmesen várja a látogatásomat. Igyekszem
rendszeresen menni, és mindig viszek neki virágot. Amikor átadom a
virágokat, többször is megköszöni, és örömkönnyek szöknek a szemébe.
Ahogy kezében tartja a virágokat, hosszasan gyönyörködik bennük,
dicséri az illatát, színét, formáját. Mindig emlékeztet, hogy a szokott
helyre tegyem az asztalára, hogy a reggeli ébredésnél a virág legyen az
első, amit megpillant. A látogatásom végén imára kulcsolt kézzel
elmondjuk együtt a 23. zsoltárt.
Számomra az, ahogyan édesanyám tud minden egyes virágban gyönyörködni,
felér egy istentisztelettel. A hite és Isten teremtményei iránti
szeretete még világosabbá teszi számomra, hogy az igazi kapcsolat
Istennel nem abból áll, hogy görcsösen igyekszem cselekedetekkel
kiérdemelni Isten tetszését. Csak úgy lehetünk Istennel kapcsolatban, ha
alázatosan elfogadjuk a szeretetét és kegyelmét, amit Jézus Krisztusban
kínál.

Imádság: Urunk Istenünk, add, hogy egyszerűen elfogadjuk kegyelmedet,
ahelyett, hogy megpróbálnánk kiérdemelni szeretetedet. Ámen.

Az Istennel való kapcsolat a kegyelem elfogadásán nyugszik.
Al Russell (Connecticut, USA)

IMÁDKOZZUNK A SZOCIÁLIS OTTHONOKBAN ÉLŐKÉRT!