Csendes Percek december 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Dec. 18., V, 05:37:02 CET

                     2011. december 18. vasárnap

Jel 21,1-7.

1 És láttam új eget és új földet, mert az első ég és az első föld
elmúlt, és a tenger sincs többé. 2 És a szent várost, az új Jeruzsálemet
is láttam, amint alászáll a mennyből az Istentől, felkészítve, mint egy
menyasszony, aki férje számára van felékesítve. 3 Hallottam, hogy egy
hatalmas hang szól a trónus felől: "Íme, az Isten sátora az emberekkel
van, és ő velük fog lakni, ők pedig népei lesznek, és maga az Isten lesz
velük; 4 és letöröl minden könnyet a szemükről, és halál sem lesz többé,
sem gyász, sem jajkiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők
elmúltak." 5 A trónuson ülő ezt mondta: "Íme, újjáteremtek mindent". És
így szólt: "Írd meg, mert ezek az igék megbízhatók és igazak!" 6 És ezt
mondta nekem: "Megtörtént! Én vagyok az Alfa és az Ómega, a kezdet és a
vég. Én adok majd a szomjazónak az élet vizének forrásából ingyen. 7 Aki
győz, örökölni fogja mindezt, és Istene leszek annak, az pedig fiam
lesz. 8 De a gyáváknak és hitetleneknek, az utálatosaknak, gyilkosoknak
és paráznáknak, a varázslóknak és bálványimádóknak, és minden hazugnak
meglesz az osztályrésze a tűzzel és kénnel égő tóban: ez a második
halál".

                            ISTEN SÁTORA

Isten sátora az emberekkel van, és ő velük fog lakni. (Jel 21,3)

A mai igeszakaszt generációk óta haláleseteknél olvassák a vigasztalás
és reménység igéjeként, ezért furcsa lehet karácsonykor találkozni vele.
De, gondolkodjunk csak el ezeken a szavakon: "Íme, az Isten sátora az
emberekkel van, és ő velük fog lakni, ők pedig népei lesznek." Mi ez, ha
nem a karácsony üzenete? Ahogyan János evangélista mondta: Jézusban a mi
Istenünk, aki oly sokáig rejtőzködött, jött el "telve kegyelemmel és
igazsággal" (Jn 1,14), hogy közöttünk lakjon.
Ha figyelmesen elolvassuk a Jelenések könyvének fenti szakaszát, nem
csak az örökkévalóság ígéretét találjuk benne, de annak a biztosítékát
is, amit Jézusban nyertünk. Amikor a karácsonyi gyermek felnőtt,
boldognak nevezte azokat, akik sírnak, és vigasztalást ígért nekik (Mt
5,4). Ígéretet tett azoknak, akik egy pohár friss vizet adnak a
szomjazónak (Mt 10,42). Jézus azt tanította a tanítványainak, hogy
imádkozzanak az ő országának eljöveteléért "amint a mennyben úgy a
földön is", emlékeztetve őket és minket is, hogy amit Isten a világról
eltervezett, itt és most, ebben az életben kezdődik.
Nem csak Jézus születését ünnepeljük, hanem azt is, amit felnőttként
tett. Most, hogy újra befogadtuk Jézust, dicsőítsük őt azzal, hogy az
általa hirdetett tanítás szerint élünk.

Imádság: Istenünk, miután elfogadtuk kegyelmedet és igazságodat
Krisztusban, segíts megmutatnunk ennek a megfáradt világnak, hogy a
Jézus követése a békesség útja. Ámen.

Elhivatásunk, hogy Jézus Krisztus igazsága szerint éljünk.
F. Richard Garland (New Hampshire, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK A BÉKÉÉRT MUNKÁLKODNAK!