Csendes Percek december 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Dec. 13., K, 05:37:01 CET

                       2011. december 13. kedd

Ézs 40,1-5.

1 Vigasztaljátok, vigasztaljátok népemet! - mondja Istenetek.
2 Szóljatok Jeruzsálem szívéhez, és hirdessétek neki, hogy letelt
rabsága, megbűnhődött bűnéért, hiszen kétszeresen sújtotta az ÚR keze
minden vétkéért.
3 Egy hang kiált: Építsetek utat a pusztában az ÚRnak! Készítsetek
egyenes utat a kietlenben Istenünknek!
4 Emelkedjék föl minden völgy, süllyedjen le minden hegy és halom,
legyen az egyenetlen egyenessé és a dombvidék síksággá!
5 Mert megjelenik az ÚR dicsősége, látni fogja minden ember egyaránt. -
Az ÚR maga mondja ezt.

                            KÉSZEN ÁLLUNK?

	Építsetek utat a pusztában az Úrnak! (Ézs 40,3)

	A minap azt kérdezte tőlem valaki, felkészültem-e a karácsonyra. Ezt
feleltem: "Kész vagyok-e vagy sem, az ünnep eljön!" Az advent ugyanezt a
kérdést teszi fel mindnyájunknak. Ézsaiás arra szólította az embereket,
építsenek egyenes utat az Úrnak. Úgy készülünk az Úr érkezésére, hogy
mindent el akarunk egyengetni, és mindent el akarunk tüntetni, ami nem
szent.
	De erőfeszítéseink ellenére az esetek többségében nem sikerül
felkészülnünk. Akár a gyermekszületésnél a szülők sohasem tudnak eléggé
felkészülni arra a gyökeres változásra, amivel minden baba érkezése
együtt jár. Vagy a haláleseteknél. Lehet, hogy hónapok, sőt évek óta
készülünk rá, mégis, amikor szerettünk eltávozik, teljesen szíven üt
bennünket. Hasonlóan, ha az orvos közli velünk: "Ez rák". Már másokat
elkísértünk azon az úton. De amikor nekünk van szükségünk másokra, hogy
segítsenek - arra nem tudunk felkészülni.
	Mindig lesznek meglepetések, amikre nem számítunk és terhek, mikre nem
készülhetünk fel. Azt gondolom, hogy az Örökkévaló egyik neve éppen
ezért Immánuel, ami azt jelenti "velünk az Isten". Vagy, amint a mennyei
hang azt mondja Pál apostolnak: "Elég neked az én kegyelmem..." (2Kor
12,9). A hit bizalom abban, hogy Isten kegyelme elég és elég lesz.

	Imádság: Ó Istenünk, segíts bízni benned, és kegyelmedre hagyatkozni!
Ámen.

	Bármit hoz az élet, Isten kegyelme felkészít rá.
	Mike Ripski (Tennessee, USA)

	IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY ISTENRE TUDJUNK HAGYATKOZNI A BIZONYTALAN
IDŐKBEN!

	_____________________________

	Ajánld a Csendes Percek füzeteket!

	Azokhoz is eljuthatnak a Csendes Percek áhítatok, akiknek nincs
számítógépe.
	Hívd fel a figyelmét barátaidnak, ismerőseidnek erre a lehetőségre,
vagy rendeld meg valakinek ajándékba.
	A Csendes Percek füzetek előfizetési ára 1710 Ft évente.
	Megrendeléseket várjuk a szerkesztőségnél:
	Magyarországi Metodista Egyház
	1032 Budapest, Kiscelli utca 73.
	Tel/fax: 06 1 250-1536
	E-mail: szerkesztoseg at csendespercek.hu