Csendes Percek december 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Dec. 1., Cs, 05:37:01 CET

                     2011. december 1. csütörtök

Kol 1,11-16.

11 Erősödjetek meg minden erővel az ő dicsőségének nagysága szerint a
teljes állhatatosságra és az örömmel viselt hosszú tűrésre. 12 Adjatok
hálát az Atyának, aki alkalmassá tett titeket arra, hogy a szentek
örökségében, a világosságban részesüljetek. 13 Ő szabadított meg minket
a sötétség hatalmából, és ő vitt át minket szeretett Fiának országába,
14 akiben van megváltásunk és bűneink bocsánata. 15 Ő a láthatatlan
Isten képe, az elsőszülött minden teremtmény közül. 16 Mert benne
teremtetett minden a mennyen és a földön, a láthatók és a láthatatlanok,
akár trónusok, akár uralmak, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok:
minden általa és reá nézve teremtetett.

                          MINDIG JELENLÉVŐ

Isten ezt mondta: "Sötétségből világosság ragyogjon fel", ő gyújtott
világosságot szívünkben, hogy felragyogjon előttünk Isten dicsőségének
ismerete Krisztus arcán. (2Kor 4,6)

Éjszaka 00:13-kor csörgött a telefon a parókián. Ahogy a sötétben a
telefonkagyló felé nyúltam, elmondtam egy gyors fohászt. Általában az
ilyen késői telefon nagy bajt jelent. Ezúttal egy szülő hívott, akinek
10 éves kislánya hirtelen meghalt. Gyorsan felöltöztem, és elautóztam a
kórházhoz, hogy a gyászoló családdal találkozzak.
Később, mikor a kórházi parkolóban visszasétáltam az autómhoz,
észrevettem a holdat. Odafelé eltakarták a felhők, most fényesen
ragyogott. Ahogy a változáson elgondolkodtam, az jutott eszembe, hogy
Isten még a sötétben is jelen van. Tragédia, bánat és veszteség
elsötétíthetik Isten arcát, de Isten sosem szűnik meg. Ő mindig
mellettünk van. A mi Istenünk olyan Isten, aki mindig velünk van és
gyógyulást fog hozni ennek a családnak, amely elveszítette gyermekét. Ez
a mindig jelenlévő Isten erősíti meg gyenge térdeinket, meggyógyítja
összetört szívünket, és erőt ad, ha gond terhel. Advent időszakában arra
készülünk, hogy befogadjuk az Egyetlent, aki úton van felénk, és örökké
velünk marad.

Imádság: Kegyelmes Istenünk, ha sötét felhők takarják is arcod, segíts
emlékezni arra, hogy te mindig jelen vagy. Nyisd ki szemünket, fülünket
és szívünket. Ámen.

Adventkor megnyithatjuk életünket a jelenlévő Isten előtt.
Donald L. Wilkinson (Louisiana, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK AZ ELSŐ KARÁCSONYT ÜNNEPLIK GYERMEKÜK
ELVESZTÉSE UTÁN!