Csendes Percek augusztus 26.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Aug. 26., P, 05:37:02 CEST

                      2011. augusztus 26. péntek

Jón 2,1-10.

1 Az ÚR azonban odarendelt egy nagy halat, és az lenyelte Jónást. Három
nap és három éjjel volt Jónás a hal gyomrában. 2 Jónás imádkozott
Istenéhez, az ÚRhoz a hal gyomrában. 3 Ezt mondta:
Nyomorúságomban az ÚRhoz kiáltottam, és ő meghallgatott engem. A halál
torkából kiáltottam segítségért, és te meghallottad hangomat.
4 Mélységbe dobtál, a tenger közepébe, és áradat vett körül. Minden
habod és hullámod átcsapott fölöttem.
5 Azt gondoltam, hogy eltaszítottál engem magad elől. Bárcsak újra
megláthatnám szent templomodat!
6 Már-már életemet fenyegette a víz, mélység és örvény vett körül,
hínár fonódott a fejemre.
7 Lesüllyedtem a hegyek alapjáig, örökre bezárult mögöttem a föld, de
te kiemelted életemet a sírból, ó, URam, Istenem!
8 Amikor elcsüggedt a lelkem, az ÚRra gondoltam, és imádságom eljutott
hozzád, szent templomodba.
9 Akik hitvány bálványokhoz ragaszkodnak, azok elhagyják jótevőjüket.
10 De én hálaéneket zengve áldozok neked, és amit megfogadtam,
teljesítem. Az ÚRtól jön a szabadulás!

                           ISTEN RADÍRJA

Nyomorúságomban az Úrhoz kiáltottam, és ő meghallgatott engem. (Jón
2,3)

Egyik barátnőmet a kis unokája megkérte, hogy rajzoljon egy lovat, és a
ló hátára rajzolja meg őt. Habár a barátnőm művész, azt mondta, hogy még
soha életében nem rajzolt lovat. A kis unoka azt válaszolta: "Csak egy
darab papírra, egy ceruzára és egy jó radírra van szükséged."
Azt gondolom, Istennek jó radírja van. Amikor bűnbánatot tartok, Isten
"kiradírozza", eltörli, ami rosszat tettem. Isten ismeri gondolataimat,
küzdelmeimet, és a jó cselekvésére való bizonytalanságomat. Tökéletlen
vagyok, tudom; de folyamatosan arra törekszem, hogy Isten szerinti
életet éljek. Amikor elbukom, akkor Isten készen áll radírjával, és
megmutatja számomra a helyes ösvényt. Érzem csodálatos szeretetét és
irgalmát.
Jónás Istenhez kiáltott, és ő adott neki egy második esélyt, hogy
megtegye, amit már elsőre véghez kellett volna vinnie. Ha helytelen
irányba haladunk, kérhetünk Istentől még egy esélyt, ahogyan Jónás is
tette. Rajtunk múlik, hogy kérjük-e Istentől vétkeink "kitörlését", és
életünk helyreállítását.

Imádság: Megbocsátó Istenünk, add irgalmadat és megértésedet, amikor
tévedünk, és vezess vissza önmagadhoz. Ámen.

Istennél újabb esélyek lehetősége áll fenn.
Anita J. McInTosh (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKINEK SZÜKSÉGE VAN EGY MÁSODIK ESÉLYRE.