Csendes Percek augusztus 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Aug. 5., P, 05:37:01 CEST

                      2011. augusztus 5. péntek

Jer 18,1-6.

1 Ezt az igét mondta az ÚR Jeremiásnak: 2 Menj el a fazekas házába,
mert ott akarom közölni veled igéimet. 3 Elmentem tehát a fazekas
házába, aki éppen dolgozott a korongon. 4 De rosszul sikerült az edény,
amelyet a fazekas agyagból készített a kezével. Ekkor egy másik edényt
készített belőle a fazekas, ahogyan azt jónak látta. 5 Ekkor így szólt
hozzám az ÚR igéje: 6 Vajon nem bánhatok-e én is úgy veled, Izráel háza,
mint ez a fazekas? Így szól az ÚR: Hiszen olyanok vagytok a kezemben,
Izráel háza, mint az agyag a fazekas kezében.

                            ÉPÍTÉS ALATT

A megpróbáltatás munkálja ki az állhatatosságot, az állhatatosság a
kipróbáltságot, a kipróbáltság a reménységet; a reménység pedig nem
szégyenít meg. (Róm 5,3-5)

Gyülekezetünk missziós házának építkezésén állva figyeltem, hogyan
dolgoznak a kőművesek. A ház kezdte elnyerni formáját, ahogyan a
munkások ügyesen egymásra rakták a tömböket. De időről időre szándékosan
levágtak egy darabot a jól megformált, téglatest alakú beton tömbökből
mielőtt a helyére tették.
Először arra gondoltam, hogy elpazarolják a drága anyagot. Nem
értettem, ha tudják, hogy le fognak faragni az előre megformált
tömbökből, miért nem készítenek eleve kisebbet? De ahogy tovább
figyeltem, rájöttem, hogy a tömbökből azért kell levésni, hogy formát
adjanak az épület homlokzatának.
Ez a megfigyelés segített, hogy jobban megértsem a Jeremiás 18-ban
található történetet a fazekasról és az agyagról. Néha úgy érezzük, a
körülményeink és a nehézségeink összetörnek minket, pedig valójában csak
a jellemünket formálják. Bár a nehézségeim mintha vésővel faragnának,
meg akarom tanulni elfogadni, ahogyan Isten formál engem.

Imádság: Urunk, amikor az életben nehézségeink vannak, taníts minket
elfogadni a te utadat. Emlékeztess minket arra, hogy minden a javunkra
van. Ámen.

Isten munkálkodik bennünk, hogy életet adjon nekünk.
Francis Lawer Sackitey (Ghána)

IMÁDKOZZUNK AZ ÉPÍTŐMUNKÁSOKÉRT!