Csendes Percek augusztus 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Aug. 1., H, 05:37:01 CEST

                       2011. augusztus 1. hétfő

1Móz 1,31-2,3.

31 És látta Isten, hogy minden, amit alkotott, igen jó. Így lett este,
és lett reggel: hatodik nap.
1 Így készült el a menny és a föld és minden seregük. 2 A hetedik napra
elkészült Isten a maga munkájával, amelyet alkotott, és megpihent a
hetedik napon egész alkotó munkája után. 3 Azután megáldotta és
megszentelte Isten a hetedik napot, mivel azon pihent meg Isten egész
teremtő és alkotó munkája után.

                     SZÁNJ RÁ IDŐT, GYÖNYÖRKÖDJ

Mert így szól az én Uram, az Úr, Izráel Szentje: A megtérés és a
higgadtság segítene rajtatok, a béke és a bizalom erőt adna nektek! (Ézs
30,15)

Minden hétfő reggel az elvégzendő dolgok listája mered rám a naptárról.
Elmúlt az előző hét feladatainak elvégzéséből fakadó teljesítmény
érzése. Új feladatok várnak, kiegészülve az előző (vagy az azt megelőző)
hét el nem végzett feladataival.
A hét elején gyakran azon kapom magam, hogy rengeteg feladatot próbálok
egyetlen nap alatt teljesíteni, mert élvezem a teljesítmény érzését,
ahogyan sorra pipálom ki az elvégzett feladatokat. Ugyanakkor feszült és
kimerült vagyok attól, hogy túl sok mindent próbálok megtenni túl rövid
idő alatt. Ilyenkor emlékeztetnem kell magamat, hogy nem kell mindennek
egy nap alatt meglennie, és lassítanom kell.
Isten megteremthette volna a földet és a hatalmas világegyetemet
egyetlen nap, vagy akár egyetlen pillanat alatt. De nem tette. Miért?
Lehet, hogy azért, hogy gyönyörködhessen a teremtett világ minden
részletében? A hetedik napon pedig megpihent, hogy megszemlélje a kész
alkotást.
Isten folyamatosan tanít engem, hogyan tarthatok egyensúlyt a munka és
a pihenés között. Segít, hogy észrevegyem, ha le kell lassítanom, mert
az élet élvezete legalább olyan fontos, mint kipipálni a feladatokat a
listámon.

Imádság: Teremtő Istenünk, segíts, hogy találjunk annyi örömöt az
útban, mint a célba jutásban.

Örüljünk minden pillanatnak, mint Istentől kapott ajándéknak!
Janine A. Kuty (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK SOHA SEM PIHENNEK!