Csendes Percek április 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Ápr. 24., V, 03:41:01 CEST

                      2011. április 24. vasárnap

Mt 28,1-10.16-20.

1 Szombat elmúltával, a hét első napjának hajnalán, elment a magdalai
Mária és a másik Mária, hogy megnézzék a sírt. 2 És íme, nagy
földrengés volt, az ÚR angyala leszállt a mennyből, odament,
elhengerítette a követ, és leült rá. 3 Tekintete olyan volt, mint a
villámlás, és ruhája fehér, mint a hó. 4 Az őrök a tőle való félelem
miatt megrettentek, és szinte holtra váltak. 5 Az asszonyokat pedig így
szólította meg az angyal: "Ti ne féljetek! Mert tudom, hogy a
megfeszített Jézust keresitek. 6 Nincsen itt, mert feltámadt, amint
megmondta. Jöjjetek, nézzétek meg azt a helyet, ahol feküdt. 7 És
menjetek el gyorsan, mondjátok meg a tanítványainak, hogy feltámadt a
halottak közül, és előttetek megy Galileába: ott meglátjátok őt. Íme,
megmondtam nektek!" 8 Az asszonyok gyorsan eltávoztak a sírtól,
félelemmel és nagy örömmel futottak, hogy megvigyék a hírt
tanítványainak. 9 És íme, Jézus szembejött velük, és ezt mondta:
"Legyetek üdvözölve!" Ők pedig odamentek hozzá, megragadták a lábát, és
leborultak előtte. 10 Ekkor Jézus így szólt hozzájuk: "Ne féljetek:
menjetek el, adjátok hírül atyámfiainak, hogy menjenek Galileába, és
ott meglátnak engem."
16 A tizenegy tanítvány pedig elment Galileába arra a hegyre, ahova
Jézus rendelte őket. 17 Amikor meglátták őt, leborultak előtte, pedig
kétségek fogták el őket. 18 Jézus hozzájuk lépett, és így szólt: "Nekem
adatott minden hatalom mennyen és földön. 19 Menjetek el tehát,
tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a
Fiúnak és a Szentléleknek nevében, 20 tanítva őket, hogy megtartsák
mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden
napon a világ végezetéig."

                             FÉNYTÖRÉS

Ha pedig Krisztus nem támadt fel, semmit sem ér a ti hitetek, még
bűneitekben vagytok. (1Kor 15,17)

Izráel római megszállóinak egyféle válaszuk volt a bajkeverők számára:
a keresztre feszítés! A keresztnek véget kellett volna vetnie Jézus
életének, szét kellett volna szórnia követőit. Nagy bátorságról tettek
tanúbizonyságot az asszonyok, hogy Jézus sírjához merészkedtek. De amit
ott találtak, az teljes mértékben a feje tetejére állította a világot.
"Nincs itt, mert feltámadt!"
A feltámadás tényét hétköznapi érvekkel nem lehet bizonyítani. De néha
előfordul, hogy a bizonyítékok épp egy nem látható vagy nem érthető
dologból erednek. Például Einstein elméletét, hogy egy nagymértékű
tömegvonzás valósággal "meghajlíthatja" a teret, aminek következtében a
fénysugarak megváltoztatják irányukat, később bebizonyították.
Tartsuk szem előtt, hogy Jézus elcsüggedt tanítványai és barátai
elrejtőztek, és féltették az életüket. Mégis olyan erővé váltak, ami
megváltoztatta a világot. Valami alaposan megváltoztatta őket. Nem
tudjuk bizonyítani, sem teljesen megérteni és felfogni a feltámadást,
de jól láthatjuk hatását mindazokon, akik kapcsolatba kerültek az élő
Jézus Krisztussal.
A feltámadás nélkül a kereszt csak az emberi kegyetlenségre
emlékeztetne. De a feltámadás "meghajlítja a fényt", hogy megmutassa,
még a halál sem állhat a szeretet erejének útjába.

Imádság: Istenünk, segíts kitárni szívünket átformáló szereteted előtt.
Ámen.

Hűséges tanítványok bizonyítják, hogy Krisztus él.
F. Richard Garland (Rhode Island, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK SZERETNÉNEK HINNI KRISZTUSBAN!