Csendes Percek április 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Ápr. 21., Cs, 03:41:02 CEST

                     2011. április 21. csütörtök

Jn 13,1-17.

1 A húsvét ünnepe előtt Jézus jól tudva, hogy eljött az ő órája,
amelyben át kell mennie e világból az Atyához, jóllehet szerette övéit
e világban, szerette őket mindvégig. 2 És vacsora közben, amikor az
ördög már a szívébe sugallta Júdás Iskáriótesnek, Simon fiának, hogy
árulja el őt, 3 Jézus jól tudva, hogy az Atya mindent kezébe adott, és
hogy az Istentől jött, és az Istenhez megy: 4 felkelt a vacsorától,
letette felsőruháját, és egy kendőt véve, körülkötötte magát; 5 azután
vizet öntött a mosdótálba, és elkezdte a tanítványok lábát mosni, és
törölni azzal a kendővel, amellyel körül volt kötve. 6 Eközben Simon
Péterhez ért. Az így szólt hozzá: "Uram, te mosod meg az én lábamat?" 7
Jézus így válaszolt neki: "Amit én teszek, most még nem érted, de
később majd megérted." 8 Péter így szólt hozzá: "Az én lábamat nem
mosod meg soha." Jézus így válaszolt neki: "Ha nem moslak meg, semmi
közöd sincs hozzám." 9 Simon Péter erre ezt mondta neki: "Uram, ne csak
a lábamat, hanem a kezemet, sőt a fejemet is!" 10 Jézus így szólt
hozzá: "Aki megfürdött, annak csak arra van szüksége, hogy a lábát
mossák meg, különben teljesen tiszta. Ti is tiszták vagytok, de nem
mind." 11 Mert tudta, ki árulja el, azért mondta: "Nem vagytok
mindnyájan tiszták."
12 Miután megmosta a lábukat, és felvette a felsőruháját, ismét
letelepedett, és ezt mondta nekik: "Értitek, hogy mit tettem veletek?
13 Ti így hívtok engem: Mester, és Uram, és jól mondjátok, mert az
vagyok. 14 Ha tehát megmostam a ti lábatokat, én, az Úr és a Mester,
nektek is meg kell mosnotok egymás lábát. 15 Mert példát adtam nektek,
hogy amint én tettem veletek, ti is úgy tegyetek. 16 Bizony, bizony,
mondom néktek: a szolga nem nagyobb az uránál, sem a küldött nem
nagyobb annál, aki elküldte. 17 Ha tudjátok ezeket, boldogok lesztek,
ha így cselekesztek."

                               ALÁZAT

Ha tehát megmostam a ti lábatokat, én, az Úr és a Mester, nektek is meg
kell mosnotok egymás lábát. (Jn 13,14-15)

Egy más háttérből érkező barátom nem engedte, hogy segítsek a cipőjét a
bőröndjébe pakolni, mivel az ő kultúrájuk szerint ez a cselekedet
lealacsonyító. Az én kultúrámban a lábak vagy a lábbelik megérintése
nem megalázó. A pedikűrösök és a cipészek nálunk nem számítanak
lenézettnek. Azonban a világ bizonyos tájain ezeket és hasonló
szakmákat végző embereket alacsonyabb társadalmi osztályokba sorolják.
Ennek fényében még nyilvánvalóbbá válik Krisztus alázata, mikor
megmosta a tanítványok lábait, ugyanakkor Péter meglepett
felháborodását is magyarázza, aki meg akarta ezt akadályozni.
Még a mai világban is vannak szolgálatok, melyek hasonló bélyeget
hordoznak, mint amilyet a lábmosás a barátom kultúrájában. Sok olyan
ember, helyszín és helyzet van, amit a "jó" keresztyének elkerülnek.
Talán éppen a jó hírünket féltjük, és a kialakított státuszunkért
aggódunk. Az is lehet, hogy a magunkról alkotott kép mondatja velünk,
hogy nem vagyunk alkalmasak ilyen alázatot igénylő feladat végzésére.
Ha hasonlítani szeretnénk Jézushoz, meg kell feledkeznünk magunkról.
Nem intézhetjük el Jézus példaadását azzal, hogy ő mindent megtehetett,
így könnyű volt ezt is megtennie. Inkább kövessük, és szeretetből
mindenre képesek leszünk.

Imádság: Köszönjük Jézusunk mindenre kiterjedő szeretetedet és alázatos
példamutatásodat. Ámen.

Egyetlen szeretettel elvégzett munka sem lealacsonyító.
Kenneth Athon (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK KRISZTUSI ALÁZATÉRT!