Csendes Percek április 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Ápr. 18., H, 03:41:02 CEST

                       2011. április 18. hétfő

Jn 15,1-11.

Jézus mondja: 1 "Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a
szőlősgazda. 2 Azt a szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt énbennem,
lemetszi; és amely gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy még több
gyümölcsöt teremjen. 3 Ti már tiszták vagytok az ige által, amelyet
szóltam nektek. 4 Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a
szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,
úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem. 5 Én vagyok a szőlőtő, ti a
szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok
gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni. 6 Ha valaki nem
marad énbennem, kivetik, mint a lemetszett vesszőt, és megszárad,
összegyűjtik valamennyit, tűzre vetik és elégetik. 7 Ha megmaradtok
énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok,
kérjétek, és megadatik nektek. 8 Az lesz az én Atyám dicsősége, hogy
sok gyümölcsöt teremtek, és akkor a tanítványaim lesztek."
9 "Ahogyan engem szeretett az Atya, úgy szeretlek én is titeket:
maradjatok meg az én szeretetemben. 10 Ha parancsolataimat
megtartjátok, megmaradtok a szeretetemben, ahogyan én mindig
megtartottam az én Atyám parancsolatait, és megmaradok az ő
szeretetében. 11 Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen
bennetek, és örömötök teljessé legyen."

                        KAPCSOLATBAN MARADNI

Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a szőlővessző nem
teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn, úgy ti sem, ha
nem maradtok énbennem. (Jn 15,4)

A gyülekezetünk virágvasárnapi istentiszteletéről két pálmaágat hoztam
haza. Hóbortosan az egyik ágat beleszúrtam egy szobanövény cserepébe. A
másikat a polcra tettem, hogy majd később elrendezem azt is. A
következő héten a növényeimet locsolva meglepetten vettem észre, hogy a
cserépben lévő ág még mindig zöld. A polcon lévő viszont sárga és
hervadt volt.
Ezt az ágat is cserépbe kellett volna tennem - gondoltam. Aztán meg is
tettem. Csodálkozva láttam, hogy az ág napok múlva kizöldült, pedig
előtte hosszú ideig a polcon hevert.
Az ág a cserépben mindent megkapott, amire szüksége volt az élethez -
föld, víz, trágya - ezért növekedett. A másik ágnak eleinte nem volt
ilyen forrása. De később, amikor azt is megfelelő feltételek közé
ültettem, az élet jeleit mutatta.
Keresztyénként is lehet hasonló tapasztalatunk. Amikor el vagyunk vágva
lelki életünk forrásától, Krisztus Jézustól, akkor lelkileg
elszáradunk, és elhervadunk. De amikor kapcsolatban vagyunk
Megváltónkkal - bibliatanulmányozás, imádság, áhítatok olvasása,
szolgálat és közösség gyakorlása által - akkor felöltjük azt az életet,
amit Krisztus ígért nekünk.

Imádság: Szerető Istenünk, segíts nekünk kapcsolatban maradni veled,
aki a lelki életünk forrása vagy. Ámen.

Ha kiszáradtnak érezzük is magunkat, Krisztus új életet kínál.
Velma G. Warder (Minnesota, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK FRISSÍTÉSRE VAN SZÜKSÉGÜK!