Csendes Percek április 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Ápr. 15., P, 03:41:02 CEST

                       2011. április 15. péntek

Lk 23,32-43.

32 Két gonosztevőt is vittek, hogy Jézussal együtt végezzék ki őket. 33
Amikor arra a helyre értek, amelyet Koponya-helynek hívtak, keresztre
feszítették őt, és a gonosztevőket: az egyiket a jobb, a másikat a bal
keze felől. 34 Jézus pedig így könyörgött: "Atyám, bocsáss meg nekik,
mert nem tudják, mit cselekszenek." Azután sorsvetéssel osztozkodtak
ruháin. 35 A nép ott állt és nézte. A főemberek pedig velük együtt így
csúfolódtak: "Másokat megmentett, mentse meg magát, ha ő az Isten
választott Krisztusa!" 36 Kigúnyolták a katonák is, odamentek hozzá,
ecetet vittek neki, 37 és így szóltak: "Ha te vagy a zsidók királya,
mentsd meg magadat!" 38 Felírás is volt a feje fölött görög, latin és
héber betűkkel írva: EZ A ZSIDÓK KIRÁLYA. 39 A megfeszített gonosztevők
közül az egyik így káromolta őt: "Nem te vagy a Krisztus? Mentsd meg
magadat és minket is." 40 De a másik megrótta, ezt mondva neki: "Nem
féled az Istent? Hiszen te is ugyanazon ítélet alatt vagy! 41 Mi ugyan
jogosan, mert tetteink méltó büntetését kapjuk, de ő semmi rosszat sem
követett el." 42 Majd így szólt: "Jézus, emlékezzél meg rólam, amikor
eljössz királyságodba." 43 Erre ő így felelt neki: "Bizony, mondom
néked, ma velem leszel a paradicsomban."

                             SZABADULÁS

Eljönnek napkeletről és napnyugatról, északról és délről, és az
asztalhoz telepednek az Isten országában. (Lk 13,29)

Amint egy defekt miatt az út szélére húzódtunk, egy férfi állt meg
mögöttünk, hogy segítsen. Ahogy egymás mellett dolgoztunk a sárban, azt
gondoltam, bizonyára hívő. Mikor rákérdeztem, elmondta, hogy
börtönviselt, és csak 45 perce bocsátották szabadon. Jézus a büntetés
lejárta előtt két évvel örökre megszabadította bűneitől. Megfogadta,
hogy szolgálni fogja a szükségben szenvedőket, hisz oly hosszú ideig
nem törődött velük.
Örülök, hogy a legelején nem tudtuk, hogy a segítőnk egy börtönviselt
ember, mert akkor biztosan másként viselkedtünk volna vele. Az utolsó,
amit mondott, ez volt: "Köszönöm Istennek, hogy az első találkozásom
idekint hívőkkel történt."
Kétezer évvel ezelőtt egy másik bűnös is feloldozást nyert. Amikor
Jézus megbocsátott a mellette keresztre feszítettnek, a férfi teljes
múltjától megszabadult. Elképzelem, hogy a múltjának említése nélkül
tárt karokkal fogadta őt Jézus a paradicsomban. Lelki szemeimmel látom,
amidőn a keresztre feszített gonosztevő, az én útszéli barátom és én,
mindannyian együtt fogunk ülni a Bárány menyegzői vacsoráján éppolyan
fehér ünneplő öltözetben, mint a többiek (Jel 19,7-9).
Ha Jézus jó szívvel fogadta a bűnbánó bűnösöket, és megbocsátott nekik,
akkor nekünk is így kell tennünk.

Imádság: Megbocsátó Istenünk, segíts figyelmesnek és kedvesnek lennünk
a kitaszított emberekkel! Ámen.

Jézus minden emberért meghalt.
Jonathan Walter (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK A BÖRTÖNBŐL SZABADULTAKÉRT!