Csendes Percek április 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Ápr. 7., Cs, 03:41:01 CEST

                      2011. április 7. csütörtök

Jón 2,1-10.

1 Az ÚR azonban odarendelt egy nagy halat, és az lenyelte Jónást. Három
nap és három éjjel volt Jónás a hal gyomrában. 2 Jónás imádkozott
Istenéhez, az ÚRhoz a hal gyomrában. 3 Ezt mondta:
Nyomorúságomban az ÚRhoz kiáltottam, és ő meghallgatott engem. A halál
torkából kiáltottam segítségért, és te meghallottad hangomat.
4 Mélységbe dobtál, a tenger közepébe, és áradat vett körül. Minden
habod és hullámod átcsapott fölöttem.
5 Azt gondoltam, hogy eltaszítottál engem magad elől. Bárcsak újra
megláthatnám szent templomodat!
6 Már-már életemet fenyegette a víz, mélység és örvény vett körül,
hínár fonódott a fejemre.
7 Lesüllyedtem a hegyek alapjáig, örökre bezárult mögöttem a föld, de
te kiemelted életemet a sírból, ó, URam, Istenem!
8 Amikor elcsüggedt a lelkem, az ÚRra gondoltam, és imádságom eljutott
hozzád, szent templomodba.
9 Akik hitvány bálványokhoz ragaszkodnak, azok elhagyják jótevőjüket.
10 De én hálaéneket zengve áldozok neked, és amit megfogadtam,
teljesítem. Az ÚRtól jön a szabadulás!

                          HIÁNYZÓ KEGYELEM

Akik hitvány bálványokhoz ragaszkodnak, azok elhagyják jótevőjüket.
(Jón 2,9)

Volt már olyan élményünk, hogy valaki megbántott, és egész nap csak
arra tudtunk gondolni? Nekem nemrégiben egy ilyen tapasztalatom volt.
Miközben napi teendőimet végeztem, egy velem történt rossz dolgon
töprengtem. Hogyan tehetnek ilyet? - bosszankodtam. Hogy gondolják ezt?
Ezek a gondolatok folyamatosan, megállás nélkül kavarogtak a fejemben.
Aznap este a templomban azon találtam magam, hogy csak félig figyelek a
prédikálóra, s még mindig azon töprengek, hogy milyen mérges vagyok.
Egyszer csak Isten finoman emlékeztetett egy igére Jónás könyvéből: ha
a hiú bálványaidra koncentrálsz, akkor soha nem látod meg Isten
kegyelmét.
A bálvány nem mindig egy anyagi tárgy, mint például egy sportautó vagy
egy új televízió. Bármi lehet bálvány, amire naponta koncentrálunk,
amire az időnket és gondolatainkat fordítjuk. Az egész napomat arra
pazaroltam, hogy az érzelmeimre koncentráltam, akár egy értéktelen
bálványra. Oltárt építettem, és letérdeltem a "megbántottak és emiatt
szomorú vagyok, és továbbra is rosszul fogom magam érezni" trón előtt.
És mivel befelé fordultam, nem láttam Isten kinyújtott kegyelmét, ami
nem csak nekem, hanem megbántómnak is szól. Ideje volt, hogy átadjam
magam Isten kegyelmének.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy ne a múltbeli sérelmeinkre
koncentráljunk, hanem elfogadhassuk kegyelmedet. Ámen.

Mi az, amire ma különösen figyelek?
Janna Ramsey (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKET MEGBÁNTOTTAK!