Csendes Percek szeptember 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Sze. 15., Sze, 03:41:02 CEST

                     2010. szeptember 15. szerda

Jer 29,1-7.

1 Ez szó szerint az a levél, amelyet Jeremiás próféta Jeruzsálemből
küldött a foglyok közt megmaradt véneknek és papoknak, prófétáknak és
az egész népnek, akiket fogságba vitt Nebukadneccar Jeruzsálemből
Babilóniába, 2 miután Jekonjá király, az anyakirálynő, az udvari
emberek, Júda és Jeruzsálem vezetői, a mesteremberek és a várépítők
elkerültek Jeruzsálemből. 3 Elászá, Sáfán fia és Gemarjá, Hilkijjá fia
által küldte el, akiket Cidkijjá, Júda királya küldött Nebukadneccar
babilóniai királyhoz Babilonba: 4 Így szól a Seregek URa, Izráel Istene
az egész fogoly néphez, amelyet fogságba vittek Jeruzsálemből
Babilóniába: 5 Építsetek házakat, és lakjatok bennük! Ültessetek
kerteket, és egyétek azok gyümölcsét! 6 Házasodjatok, szülessenek
fiaitok és leányaitok! Házasítsátok meg fiaitokat, és adjátok férjhez
leányaitokat! Szüljenek azok fiúkat és lányokat! Szaporodjatok, és ne
fogyjatok! 7 Fáradozzatok annak a városnak békességén, ahová fogságba
vitettelek benneteket, és imádkozzatok érte az ÚRhoz, mert annak
békességétől függ a ti békességetek is!

                       ÚJ MUNKA, ÚJ LEHETŐSÉG

Fáradozzatok annak a városnak békességén, ahová fogságba vitettelek
benneteket, és imádkozzatok érte az Úrhoz, mert annak békességétől függ
a ti békességetek is! (Jer 29,7)

Miután elvesztettem az állásomat, tudtam, új munkát kell találnom, hogy
biztosítsam a megélhetést feleségem és fiam számára. Végül találtam egy
új munkahelyet a fővárosban. Új állásom azt is jelentette, hogy a nagy
városba kell költöznöm.
Új munkám első két hetében úgy éreztem magam, mintha száműzetésben
lennék. Miközben óriási forgalmi dugókban buszoztam, eszembe jutott
csendes, barátságos kis városom.
Ekkor az izraelitákra gondoltam, akiket a babilóniaiak fogságba vittek.
Száműzetésük során parancsot kaptak Istentől, hogy maradjanak erősek,
hűségesek, és végezzék jól a munkájukat. Isten azt mondta nekik, hogy
törekedjenek új városuk jólétére, imádkozzanak a városért és annak
népéért.
Az izraeliták története új látást adott. Bizonyára nekem is fáradoznom
kell a városom jólétén. Bárhol is élek, lehetőségem van arra, hogy
Isten szeretetének és reménységének fényét sugározzam. S ahogy az
izraeliták, úgy én is tudok imádkozni városomért és a benne élő
emberekért.
Mialatt a munkahelyemre buszozok, imádkozom az utasokért, a sofőrért és
a többi emberért az utakon. Kérem Istent, hogy nyissa meg azok szívét,
akiknek szükségük van Jézusra.

Imádság: Istenünk, erősíts minket, hogy hűséggel fáradozhassunk
környezetünk békességén. Ámen.

Békességet találunk, ha mások békességén fáradozunk.
Bayu Probo (Jakarta, Indonézia)

IMÁDKOZZUNK A MUNKÁT KERESŐKÉRT!