Csendes Percek szeptember 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Sze. 8., Sze, 03:41:03 CEST

                      2010. szeptember 8. szerda

Mt 21,18-22.

18 Amikor korán reggel a város felé ment Jézus, megéhezett. 19
Meglátott egy fügefát az út mellett, odament, de semmit sem talált
rajta, csak levelet. Ekkor így szólt hozzá: "Ne teremjen rajtad
gyümölcs soha többé!" És hirtelen elszáradt a fügefa. 20 Amikor látták
ezt a tanítványok, elcsodálkoztak, és azt kérdezték: "Hogyan száradt el
ez a fügefa ilyen hirtelen?" 21 Jézus így válaszolt nekik: "Bizony,
mondom néktek, ha van hitetek, és nem kételkedtek, nem csak a fügefával
tehetitek meg ezt, hanem ha ennek a hegynek azt mondjátok: Emelkedj
fel, és vesd magad a tengerbe! - az is meglesz. 22 És mindazt, amit
imádságban hittel kértek, megkapjátok."

                     EGY KÉRÉS SEM TÚL KICSINY

Szüntelenül imádkozzatok! (1Thessz 5,17)

"Egy elvesztett tollért imádkoztatok?" - kiáltott fel a barátnőm.
Biztosítottam róla, hogy ezt tettük, és másnap megtaláltuk Bill értékes
tollát az öltönye zsebében. Barátnőm úgy vélte, hogy ilyen jelenéktelen
dologért való imádság visszaélés az Isten jóságával és irgalmasságával.
Nem értettem egyet vele, és elmagyaráztam, hogy mi bizony olyan dolgok
miatt is imádkozunk, mint egy elveszett toll, egy váratlan
vacsoravendég, és minden egyéb hétköznapi dologért az életünkben.
Amikor imádságaink meghallgatásra találnak, hálát mondunk
kegyelmességéért. Istent családunk tagjának tartjuk, és ő is velünk
ünnepel ilyenkor. Ha bevonjuk hétköznapi életünk történéseibe, a
Teremtőnkkel való közeli, meghitt közösséget érezzük.
Jézus mondta a tanítványoknak: "Mindazt, amit imádságban hittel kértek,
megkapjátok" (Mt 21,22). Jól emlékszem, amikor elsuttogom kedvenc
fordulatú imádságomat, ha váratlan vacsoravendégek toppannak be, és én
csak a hét családtagunk számára készítettem elő ételt: "Uram, kérlek,
adj halat és kenyeret!" (Mk 6,34-44). Isten érti, mire gondolok ezzel,
és a vendégek még soha sem távoztak éhesen az asztalunktól.
Akár kicsik vagy nagyok imakéréseink, Isten örömmel válaszol
bizalomteljes hozzá fordulásunkra.

Imádság: Drága Édesatyánk, segíts felismernünk, hogy te életünk minden
részletének részese akarsz lenni. Ámen.

Napjaink bármely történése alkalom lehet az imádkozásra.
Mary E. Dess (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK MÉLYEBB KAPCSOLATRA VÁGYNAK ISTENNEL!